Samsung are o cotă de piaţă de 40% pe piaţa locală de TV

Fiecare al doilea televizor vândut în România este Samsung, compania sud-coreenă având o cotă de piaţă de 40% în ţara noastră.

Samsung Electronics România are o cotă de piaţă de 40% în materie de unităţi şi 50% în valoare, a declarat Victor Armășelu, Director al diviziei de Consumer Electronics în cadrul Samsung Electronics cu ocazia lansării celor mai noi modele pe piaţa locală.

Piaţa totală de TV este estimată la un milion de unităţi în 2014, iar preţul mediu al unui TV a fost de 300 de euro. Piaţa are în continuare potenţial de creştere de vreme ce 60-62% din cele 7,2 milioane de gospodării folosesc încă televizoare cu tub catodic.

Samsung a lansat în urmă cu doi an televizoarele ultra HD cu o rezoluţie de 4x mai bună decât cea Full HD şi a reuşit să comercializeze numai anul trecut peste 5.000 de unităţi. Gama actuală a fost extinsă la 40 de modele 4K.

„Noile televizoare SUHD, cu care ne propunem să ne consolidăm poziția de lider pe piață, nu reprezintă doar un termen generic, ci încorporează noi tehnologii sofisticate precum Nano Crystal Color sau Peak Illuminator pentru un contrast mai bun, mai multe culori și mai multă luminozitate. Practic, televizoarele de ultimă generație SUHD redau conținutul vizual în forma cea mai apropiată de ceea ce regizorii de film își doresc să transmită, în orice condiții de vizionare, indiferent dacă în cameră este întuneric sau lumină diurnă”, a precizat Victor Armășelu.

Mai multă culoare

Tehnologia Nano Crystal Color, introdusă de SUHD, permiteredarea cu 20% a mai multor culori și de 64 de ori mai multe nuanțe ale culorilor prinpanelul de 10 biți.Nano Crystal este un nou semi conductor dezvoltat de Samsung, o tehnologie ce emite mai multe culori și are cea mai ridicată puritatea culorilor dintre tehnologiile existente la acest moment.

Peak Illuminator, inovație incorporată în televizoarele SUHD, permite de 2,5 ori mai multă luminozitate spre deosebire de un TV obișnuit, datorită unei noi structuri a panelului. Mai mult, Peak Illuminator economisește energie electrică în zonele de negru, pe care o folosește pentru a mări luminozitatea în zonele care necesită acest lucru, iar Precision Black Pro asigură un contrast intens, prin reducerea luminozității LED-urilor responsabile de acest lucru.

Samsung le va oferi utilizatorilor trei serii noi de televizoare SUHD – JS9500, JS9000 și JS8500 – cu diagonale între 48 și 88 inci, pentru ca utilizatorii să poată alege modelul care se potrivește cel mai bine cu stilul lor de viață. Preţurile variază între 1.000 de euro pentru diagonala de 48 inch şi ajung la 20.000 de euro pentru 88 inch.

Televizoarele Samsung Smart au acum funcție de alarmă și se pot sincroniza cu dispozitivele mobile Samsung pentru a porni și pentru a afișa informații importante, precum timpul, vremea și calendarul utilizatorilor. Toate televizoarele Samsung vor deveni dispozitive Internet of Things până în 2017, iar compatibilitatea Tizen cu alte dispozitive face ca Smart TV-ul să devină principalul centru de control al unei case Smart.