Soluția Samsung Connected Auto se conectează în portul OBD II de sub volanul mașinii și trimite alerte în timp real, pentru a-i ajuta pe utilizatori să își îmbunătățească obiceiurile de condus și să își crească eficiența consumului de combustibil, oferind în același timp Wi-Fi pentru pasageri. Mai mult, soluția beneficiază și de tehnologia Samsung KNOX, platforma de securitate dezvoltată de companie.

Samsung Connect Auto este o soluție care pune siguranța pasagerilor și a mașinii pe primul loc, îmbunătățind experiența posesorilor de autovehicule. Samsung Connect Auto va fi disponibil în SUA, începând cu al doilea semestru al anului, AT&T fiind primul operator care o va implementa.

Siguranță

Samsung Connect Auto se bazează pe soluția de securitate KNOX și pe sistemul de operare Tizen, compatibil cu o gamă diversă de servicii și dispozitive. Samsung KNOX oferă securitate atât la nivel hardware, cât și software, inclusiv pentru aplicații. Accentul pe securitate este factorul principal care diferențiază soluția Samsung Connect Auto de competitori. Dezvoltatorii se pot folosi de Tizen și de kit-ul de dezvoltare de software Samsung  pentru a crea servicii adiționale. În plus, Samsung încurajează un comportament responsabil la volan, folosind algoritmi de geo-localizare și de monitorizare a modului de condus. În cazul unui accident, sistemul de alertă trimite notificări către contactele șoferului și avertizează serviciile de asistență. De asemenea, aplicația „Find My Car” ajută la localizarea vehiculului în timp real, prin tehnologie LTE și GPS.

Un hotspot LTE Wi-Fi puternic permite accesul la internet mai multor utilizatori, pentru ca toți pasagerii autovehiculului să se poată bucura de conținutul online preferat. Sistemul de analiză a combustibilului îi ajută pe utilizatori să eficientizeze consumul, prin algoritmi care analizează distanța parcursă, timpul petrecut pe drum și prețul combustibilului. De asemenea, acest sistem poate simplifica munca celor care au afaceri în domeniul transportului sau al logisticii.

Un mecanic virtual verifică starea mașinii prin portul de diagnosticare pentru a recomanda măsuri de mentenață și servicii de revizie oferite de o rețea specializată. Performanța este verificată rapid, fapt ce contribuie la reducerea consturilor.

Utilizatorii beneficiază și de soluția Usage-Based Insurance (UBI) dacă aleg să împărtășească informațiile autovehiculului lor, primind în schimb oferte avantajoase de asigurare. Pentru cei care se află mult timp pe drum, sistemul de înregistrare al călătoriilor generează automat un raport care îi ajută pe utilizatori să își gestioneze cheltuielile de drum.

Ecosistem de parteneri

Samsung dezvoltă un nou ecosistem de parteneri, format din operatori de telefonie, companii de asigurări și asistență rutieră. În plus, prin parteneriate cu producători auto, Samsung reduce semnificativ distanța dintre industria auto și industria tehnologiei mobile.Printre companiile care fac parte din ecosistemul Samsung Connected Car se numără Amdocs, AT&T, AXA, Blink by Agero, China Unicom, Cisco, Crawford & Company, Ericsson, Europcar, HERE, IBM, Jasper, Oberthur Technologies, Openbay, Orange, Tantalum și Willis Towers Watson.