Pe lângă înclinația sa către soluțiile ecologice, idealul lui Samy Numan este de a face un produs 100% fabricat în România. Pentru compania lui lucrează astăzi mai mult de 600 de muncitori iar la nivel european este unul dintre liderii de piață din domeniul barelor și țevilor de oțel cromat produse în România.
CAPITAL: Ce achiziții ați făcut, direct sau prin intermediul firmelor deținute, în 2020, respectiv în 2021? Care a fost valoarea fiecărei tranzacții?
SAMY NUMAN: Nu am făcut tranzacții în sensul achizițiilor, în schimb am investit în firma Nimet, unde sunt acționar cu cca. 15 mil EUR în anii 2020-2021.
CAPITAL: Care au fost cele mai mari realizări și care au fost cele mai mari eșecuri din ultimii ani? Care au fost greșelile din care ați învățat lecții importante în derularea afacerilor?
S.N: Cele mai mari realizări au fost legate de internaționalizarea produsului Nimet fabricat în România, care a fost acceptat și omologat în multe companii cu reputație internațională. Cea mai mare greșeală a fost întârzierea investițiilor în energie verde și într-o școală de formare profesională.
CAPITAL: Ce investiții aveți în sectorul imobiliar atât în țară, cât și în străînătate?
S.N: Nu am în vedere investiții în sectorul imobiliar în accepțiunea lui largă. Dar avem un plan investițional început pentru construcția unei noi facilități de producție de cca. 16.000 mp în Târgoviște, care înseamnă un efort de peste 50 mil EUR, însemnând construcții de hale de producție și echipamente.
CAPITAL: În ce domenii ați investit în acest an și în ce domenii intenționați să investiți în viitor?
S.N: Am reinvestit profitul Nimet în proporție de 70% și așa voi face și în următorii 5-10 ani. Nu există alt obiectiv decât acela de a crește și consolida firma Nimet Târgoviște.
CAPITAL: La ce sumă evaluați afacerile și investițiile dvs. la sfârșitul anului 2020?
S.N: Nu avem acum o evaluare de la o firma externă. Pot spune că închidem anul 2021 cu 115 mil EUR și cu 15% EBIT (cca. 17mil EUR EBIT), 2020 s-a închis cu o cifra de afaceri de cca 74 mil EUR.
CAPITAL: Ce hobby-uri aveți și care sunt destinațiile dvs. preferate pentru vacanță? Care sunt proiectele de responsabilitate socială în care v-ați implicat și de ce le-ați ales?
S.N: Muzică zi de zi, soare vara și schiul iarnă. Proiectul suprem este de a produce un produs «made in România» și mai ales în Dâmbovița cu oameni ai locului, care să fie recunoscut și de căutat de marile nume industriale. Le-am ales pentru că avem o responsabilitate asupra comunității noastre locale în care trăim, și pentru cu doresc ca copiii colaboratorilor mei să plece de lângă părinți, frați, surori, peste mari și țări în căutarea realizării profesionale și personale.
CAPITAL: Cum v-a influențat din punct de vedere financiar criza COVID-19?
S.N: Anul 2020 ne-a forțat să să supraviețuim și 2021 să folosim oportunatile crizelor colaterale generate. Totodată, 2021 a fost o lecție de adaptare la imponderabilitate.