Colecţia Chloé a fost prima care a deschis ziua şi prima care a atras atenţia prin culoare. Directoarea de creaţie, britanica Clare Waight Keller, a propus articole uşor de purtat, tinereşti, perfecte pentru iubitoarele de surf şi skateboarding. Femeia Chloé are posibilitatea de a adopta stiluri diferite, combinând fustele maxi hippie cu jerseuri largi tricotate.
Designerul indian Manish Arora a folosit de asemenea o paletă nesfârşită de culori, de la rozul fucsia la portocaliul electric. El a folosit India ca sursă de inspiraţie pentru a crea look-uri atractive care au dus cu gândul la dansurile folclorice din diferite culturi. Bolero-uri din brocart cu paiete, poncho-uri cu imprimeuri psihedelice şi accesorii cu elemente din universul copiilor, precum aripile de fluturi şi inimioarele au defilat alături de iepuraşul Bunnyla, marca firmei.
La rândul său Barbara Bui a prezentat o colecţie plină de culoare, mov, maro, roz fluorescent care au alternat cu nuanţele cuminţi, negru şi alb. Creatoarea a mizat mai ales pe pantalonii bermude strâmţi, combinaţi cu sacouri drepte purtate dedesubt cu topuri, fie încrucişate pe piept, fie acoperind faţa şi lăsând spatele la vedere. Punctul culminant al paradei a fost o ţinută pantalon şi top cu decolteu în V cu franjuri, care se mişcau în ritmul paşilor top-modelului acaparând toate privirile invitaţilor.
Ziua s-a încheiat cu mult aşteptata colecţie a casei Lanvin, creată de designerul Alber Elbaz. Un manechin în ţinută pantalon şi cămaşă bufantă a deschis parada fără să se ştie prea bine dacă este vorba de o femeie sau de un bărbat. Au defilat în continuare numeroase look-uri masculine în ţinute negru şi alb extrem de sobre: taioare cu sacouri drepte şi parcă nefinisate, sau jachete bărbăteşti fără mâneci purtate pe post de rochii de seară.
Au defilat însă şi rochii mini plisate ornate cu paiete în culori pastelate, verde smarald, olive, roşu sau piersică, totul purtat cu botine 'glitter' cu tocuri înalte. Pentru colecţia de primăvară/vară 2016 Elbaz a reciclat volanele care au acoperit umerii sau partea de jos a rochiilor, imprimate cu litere mari pe care le-a folosit şi la genţi sau încălţăminte. Variante reciclate, într-adevăr, dar într-o versiune mai underground, cum s-a văzut şi din decoraţiunile folosite pentru sala de prezentare, de pe tavanul căreia atârnau lanţuri şi cârlige industriale.
Sursa: Agerpres