Mumărul înmatriculărilor de maşini noi exclusiviste a fost, în primele 11 luni din 2014, de 494 exemplare, printre mărcile preferate ale românilor fiind consemnate Ferrari, Lamborghini, Maserati şi SsangYong, arată datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
În intervalul ianuarie – noiembrie, din totalul autovehiculelor noi, încadrate la mărci rare, 204 exemplare au fost Jeep, în creştere cu 37,84% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, când erau înregistrate 148 de unităţi.
Pe locurile următoare s-au clasat mărcile: MINI (134 unităţi, -2,19%), Lexus (50 unităţi, -7,41%), Jaguar (42 unităţi, -30%), Lancia (17 unităţi, -83,50%), SsangYong (17 unităţi, -12,50%) şi Maserati (16 unităţi, +128,57%).
Cu mai puţin de zece exemplare nou înmatriculate, în top se regăsesc: Ferrari (7 unităţi, +16,67%), Infiniti (4 unităţi, -42,86%) şi Lamborghini (3 unităţi, +200%).
Pe de altă parte, conform datelor DRPCIV, la nivel general, numărul autovehiculelor noi înmatriculate a ajuns, în noiembrie, la 8.052 de unităţi, în creştere cu 8,56% faţă de aceeaşi lună din anul anterior, iar autoturismele au înregistrat o majorare de 3,56%, până la 5.669 unităţi de la 5.474 unităţi.
În ceea ce priveşte mărcile preferate de către români, Dacia rămâne lider, cu 1.807 exemplare noi înmatriculate în noiembrie, în creştere cu 4,33% comparativ cu noiembrie 2013. Pe locurile următoare s-au clasat Skoda (645 exemplare, +9,69%), Volkswagen (525 unităţi, -8,54%) şi Ford (364 unităţi, -9,90%).
La nivelul primelor 11 luni din 2014, numărul autoturismelor nou înmatriculate în România a ajuns la 64.577 unităţi, mai mare cu 23,85% faţă de acelaşi interval din anul anterior, când se înregistraseră 52.141 unităţi.
Datele oficiale ale DRPCIV relevă faptul că, la sfârşitul anului 2013, parcul auto naţional din România ajunsese la aproximativ 5,98 milioane de unităţi, în creştere cu 4,73% faţă de aceeaşi perioadă din anul precedent. Din acest total, aproape 4,7 milioane de exemplare erau autoturisme, iar peste 3,3 milioane aveau motoare pe benzină.
Totodată, 1,91 milioane de vehicule din parcul auto naţional erau mai vechi de 6-10 ani, iar 1,42 milioane de unităţi aveau un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani. Aproape 1,14 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani. În plus, la nivel general, 2,35 de milioane români au preferat maşinile Diesel, iar 3,32 de milioane cele pe benzină.AGERPRES