Cu toate acestea, există anumite excepții notabile de la această regulă. Producătorii auto americani au făcut numeroase încercări de a pătrunde pe alte piețe, cum ar fi țările Europei. Eforturile lor au fost un fiasco, nereușind să convingă europenii și oamenii din alte țări să cumpere mașini americane, potrivit Slashgear.
Situația s-a complicat și mai mult când producătorii de automobile s-au dat peste cap pentru a produce mașini special pentru piețele străine.
Chevrolet S10
SUA și Canada sunt singurele țări în care o camionetă poate înlocui un vehicul din garajul cuiva. Între timp, în restul lumii, camionetele pick-up, sunt tot mai folosite.
Este și cazul Chevrolet S10. General Motors a abandonat această plăcuță de identificare la începutul anilor 2000, înlocuind-o cu Avalanche, unul dintre cele mai ciudate tipuri de Chevrolet din toate timpurile, și apoi cu Chevrolet Colorado, una dintre cele mai convingătoare camionete de dimensiuni medii de pe piață. Cu toate acestea, S10 se vinde foarte bine în Caraibe și America Latină, fiind o camionetă mult mai utilitară.
În ciuda faptului că generația actuală este pe piață de 12 ani, recent a primit o nouă actualizare, cu un interior complet actualizat. Puterea vine de la un motor diesel Duramax cu patru cilindri de 2,8 litri și, desigur, este disponibilă tracțiunea integrală. S10 este foarte popular în America Latină și Caraibe.
Jeep Avenger: o mașină mică creată pentru spații înguste
Dintre toate mărcile Stellantis/FCA aduse în Europa, Jeep este singura mașină care a reușit să rămână pe linia de plutire.
În ciuda vechimii, majoritatea modelelor Jeep pentru Europa se descurcă destul de bine, fiind sunt căutate. De fapt, sub conducerea lui Carlos Tavares, Jeep a început recent să ofere un model special conceput pentru Europa.
Ford Puma: plăcut la condus
Ford Puma era o mașină sport, cu două uși, cu tracțiune față, bazată pe Ka, pe care Ford a lansat-o la sfârșitul anilor ’90 și începutul anilor 2000 în Europa. În 2019, numele Puma a fost resuscitat, apoi a pariat pe un SUV crossover mai mic.
Crossover-ul entry level din gama Ford poartă acum numele Puma. Majoritatea pasionaților de mașini consideră acest lucru o blasfemie, dar, din câte se pare Ford Puma a demonstrat că este o mașină bună în sine.
O poți avea cu motorul Ford EcoBoost de 1,0 litri, oferit acum cu putere hibridă ușoară pe versiunea recent lansată cu facelift. În curând va avea loc și o versiune complet electrică a Puma, pe lângă Puma ST. Din păcate, versiunea facelift are mai puțină putere și doar o transmisie automată.
Ford Everest
Avand in vedere că Ford Fiesta nu mai există, aceasta a fost singura modalitate de a avea un Ford mic în Europa. Mașina beneficiază de o tehnologie solidă și spațiu destul de decent în interior. În timp ce Ford refuză cu încăpățânare să vândă Puma în America de Nord, acesta s-ar putea dovedi un rival serios și pentru Nissan Kicks.
În America de Nord, Ford iubește atât de mult SUV-urile încât și-a sacrificat cea mai mare parte din gama normală de mașini, cu excepția Mustang-ului, pentru a pune un accent mai mare pe SUV-uri și camionete. Nu lipsesc SUV-urile sau camionetele Ford pe care le puteți cumpăra, dar există un gol în gama de SUV-uri Ford din America de Nord care, deocamdată, nu a fost completat.
Pe unele piețe globale, cum ar fi Australia, Ford vinde și modelul Everest. Se bazează pe aceeași platformă T6 care stă la baza Ranger și a celui mai recent Volkswagen Amarok. Odată cu creșterea spectaculoasă a popularității Toyota 4Runner, un vehicul precum Ford Everest ar avea mai mult succes în America de Nord. Din păcate, Ford refuză să-l ofere.
Cadillac BLS: un Saab redenumit
În timp ce BLS înseamnă oficial „Sedan de lux din segmentul B”, entuziaștii au dedus că numele acestui bizar Caddy înseamnă „Bob Lutz Special”, numit după managerul de produs al GM la momentul debutului său, în 2006. Cadillac BLS a fost din star un vehicul misterior. Nu a fost primul Cadillac exportat în Europa, dar a fost primul proiectat special pentru Europa.
Totuși, BLS nu a fost vândut niciodată în America de Nord.
BLS era mult mai mic decât CTS, încadrându-se în aceeași clasă de mărime ca BMW Seria 3 și Mercedes C-Class de la acea vreme. Puterea provenea de la unul dintre motoarele turbo cu patru cilindri ale GM, un V6 sau un turbodiesel construit de Fiat.
Chrysler 300C Touring
Chrysler a devenit rapid vedetă pe piața europeană, atacând de data aceasta unul dintre segmentele preferate ale Bătrânului Continent. Europenii iubesc sedanurile de lux, iar europenii iubesc break-urile. În consecință, Chrysler a decis să se alăture acestui segment extrem de profitabil cu o versiune a modelului 300C.
Această versiune Chrysler 300C este o mașină americană de dimensiuni normale, pe care un american nu o va avea niciodată în SUA. 300C Touring ar putea părea familiar pentru mulți americani și există un motiv întemeiat: nu este un model la comandă pentru că ar fi mult prea scump. De fapt, 300C Touring este puțin mai mult decât un Dodge Magnum, cu partea din față și interiorul 300C grefate pe el.
Dodge Caliber Diesel
Anii 2000 au fost o perioadă întunecată pentru Dodge, dacă ținem cont de problemele de calitate și produsele necorespunzătoare.
La începutul anilor 2000, răspunsul Dodge la isteria mașinilor compacte a fost, inițial, Neon, în mod surprinzător o mașină destul de bună. Apoi, Chrysler a vândut PT Cruiser. După ce și Neon și PT Cruiser nu s-au mai fabricat, Dodge a creat un nou model hatchback pentru a concura cu Volkswagen Golf: Caliber.