Cel puţin pe hârtie. Un studiu al Reveal Marketing Research arată că 60% dintre români vor aloca pentru cadouri un buget cel puțin egal cu cel din 2012. 70% dintre români vor oferi cadouri celor dragi, iar 35% dintre ei vor mearge singuri la cumpărături.
27,7% dintre bărbați susțin că în 2013 vor achiziționa pentru cei dragi cadouri mai scumpe, în timp ce femeile (40.9%), mai cumpătate, vor aloca aceeași sumă ca și anul trecut
Ce conține sacul lui Moș Crăciun în 2013? De la Moș Crăciun bărbații își doresc electronice (18.9%) și articole vestimentare (11.6%), în timp ce femeile își doresc schimbarea garderobei (14.8%) și înnoirea colecției de bijuterii și accesorii (11.5%).
În schimb, în topul listei de cumpărături se află, ca și în anii trecuți, achiziționarea de jucării pentru copii (49.1%), urmată de achiziționarea de articole vestimentare (46.8%), accesorii personale (28.6%), decorațiuni de casă (23.8) și electronice (12%).
Dacă ar avea 100 de euro disponibili pentru un singur cadou, 37.1% dintre bărbați își demonstrează încă o dată generozitatea alegând să ofere acest cadou soției sau iubitei, în timp ce femeile (48.4%) se gândesc să își bucure copilul sau copiii din familie.
În ceea ce privește așteptările cu privire la persoana care le va oferi cel mai frumos cadou, 68% dintre români preferă să își aleagă singuri cadourile. Cu toate acestea, 53.3% dintre bărbați sunt convinși că soția sau iubita le vor oferi cel mai frumos cadou, în timp ce 20.9% dintre femei au siguranța că cel mai frumos cadou il vor primi de la copii.
“În 2013, majoritatea românilor vor aloca pentru cadouri un buget cel puțin egal cu cel din 2012, bărbații fiind mai generoși cu partenerele de viață, iar femeile concentrându-se mai mult pe cadourile pentru copii. “, a spus Marius Luican, directorul general al Reveal Marketing Research.
Studiul a fost realizat în perioada 09-11 decembrie 2013 în rândul membrilor Panelului Online Reveal Marketing Research, pe un eșantion de 1006 persoane, femei și bărbați, cu vârsta de peste 18 ani, rezidente ale mediului urban. Marja de eroare calculată este de +/- 3.1%.