La mijloc ar fi interesele imobiliare, dar și nereguli precum trecerea autostrăzii prin mijlocul unor case deja construite.

Nu mai este o noutate faptul că autostrăzile nu sunt punctul forte al României. Nu același lucru se poate spune despre vecii țării noastre, sârbii. România nu a finalizat autostrada ce pornește din Timișoara spre granița cu Serbia, însă, pe teritoriul vecin, situația este altfel.

Sârbii demarează lucrările fără a întâmpina probleme. Deja au dau drumul autostrăzii spre municipiul județului Timiș.

În prezent, se pregătește selecția companiei care va realiza studiul de prefezabilitate al noii autostrăzi. Drumul va lega Pancevo de Vrsac, adică spre România, unde ar trebui să se lege de autostrada realizată de noi, potrivit DeBanat.

Evoluția autostrăzii din Serbia

Sârbii nu-și irosesc timpul, motiv pentru care deja au publicat anunțul prin care compania publică „Drumuri Serbia” caută o firmă care să se ocupe de realizarea studiului de prefezabilitate al autostrăzii E 70. Porțiunea ce urmează să fie cercetată se va întinde între Pancevo, Vrsac și granița cu țara noastră.

Până în acest moment, au fost depuse două oferte de la o firmă din Belgrad și una din Novi Sad. În perioada următoare se va realiza selecția și anunțarea companiei câștigătoare. Societatea de specialitate desemnată pentru acest proiect va avea la dispoziție 110 zile pentru realizarea studiului de prefezabilitate al noii autostrăzi.

Situația actuală din România

Dacă peste graniță proiectul evoluează treptat, în România lucrurile sunt fix opuse.

Ne confruntăm cu o situație dificilă. La momentul actual, oficialii de la Ministerul Transporturilor, reprezentanții Consiliul Județean Timiș și conducerea primăriei din  Timișoara, dar și responsabilii din localitățile de pe amplasamentul autostrăzii se ceartă asupra traseului urmat de aceasta.

La mijlocul disputei se află interesele imobiliare, dar și nereguli precum trecerea autostrăzii prin mijlocul unor case deja construite. Cauza acestor neînțelegeri ar fi lipsa de informații actualizate venite din București sau în birourile consultanților care se ocupă de proiect, potrivit DeBanat.