Preşedintele francez Nicolas Sarkozy s-a întâlnit cu directorul general al grupului francez Renault, Carlos Ghosn, însă nu a reuşit să obţină un angajament privind concentrarea producţiei noii versiuni a modelului Clio în Franţa, şi nu în Turcia, transmite Reuters. Ministrul Industriei, Christian Estrosi, a încercat să exercite presiuni asupra constructorului auto francez în ultimele zile, astfel încât autovehiculele destinate pieţei franceze să fie produse pe plan local,
Preşedintele francez Nicolas Sarkozy s-a întâlnit cu directorul general al grupului francez Renault, Carlos Ghosn, însă nu a reuşit să obţină un angajament privind concentrarea producţiei noii versiuni a modelului Clio în Franţa, şi nu în Turcia, transmite Reuters.
Ministrul Industriei, Christian Estrosi, a încercat să exercite presiuni asupra constructorului auto francez în ultimele zile, astfel încât autovehiculele destinate pieţei franceze să fie produse pe plan local, şi a sugerat că statul ar putea chiar să-şi majoreze participaţia la Renault. Statul francez este cel mai mare acţionar al Renault.
Miza discuţiilor dintre preşedinţia franceză şi Renault este locaţia în care va fi produs noul autovehicul Clio 4 începând din 2013. Renault intenţionează să împartă producţia între două fabrici, Flins din Franţa şi Bursa din Turcia. Cea mai mare parte a producţiei este, însă, destinată facilităţilor grupului din Turcia.
Renault a promis că nu va face concedieri în Franţa
Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, şi directorul operaţional, Patrick Pelata, au discutat, sâmbătă, mai mult de o oră cu Sarkozy şi Estrosi. Ulterior, aceştia au părăsit palatul prezidenţial Elysee fără a face nicio declaraţie.
Un comunicat al administraţiei prezidenţiale sugerează, însă, că Sarkozy nu a avut succes în a convinge conducerea Renault să dezvolte în Franţa cea mai mare parte a producţiei Clio 4. Potrivit acestuia, conducerea Renault s-a anagajat să menţină locurile de muncă de la uzina din Franţa, care să producă, în viitor, atât autovehicule electrice cât şi pe combustibili fosili.
Într-un comunicat separat, Ghosn a declarat că i-a confirmat preşedintelui că versiunea Clio 4 va fi fabricată atât la Flins cât şi la Bursa. Viitorul uzinei Flins este garantat, iar locurile de muncă vor fi menţinute, a adăugat el.
„Responsabilitatea mea este să fac din Renault un învingător inovativ într-o industrie care se confruntă cu transformări importante”, a afirmat el.
Ajutoare de stat de 3 miliarde de euro
Grupul Renault a fost privatizat în 1996. Pe lângă participaţia de 15% a statului francez, compania niponă Nissan, cu care Renault are o alianţă, deţine un pachet de 15% din acţiunile constructorului francez. Renault este al doilea mare producător de maşini din Franţa, după PSA Peugeot Citroen.
În februarie 2008, statul francez a acordat împrumuturi preferenţiale de câte trei miliarde de euro celor două companii, în schimbul angajamentului de a nu reduce numărul locurilor de muncă în 2009. Comisarul european pentru Concurenţă, Neelie Kroes, a afirmat, joi, că va relua o investigaţie privind aceste ajutoare de stat.
Producţia de modele Clio este, în prezent, divizată între uzinele Flins, Bursa, Novo Mesto în Slovenia şi Valladolid în Spania. Renault produce anual 125.000 de modele Clio la Flins şi 180.000 la Bursa.
SURSA:Mediafax