Autorităţile antimonopol din Bulgaria au iniţiat o anchetă privind posibilitatea ca marile lanţuri de retail Metro Cash & Carry, HIT, Kaufland, Billa, Piccadilly (Serbia) şi Maxima (Letonia) să fi exercitat presiuni asupra producătorilor pentru a reduce preţurile, transmite Mediafax.
„Producătorii de alimente spun că au fost presaţi să reducă preţurile şi să accepte întârzieri la plăţi într-un moment în care au nevoie de fonduri pentru a-şi continua afacerile”, a declarat un purtător de cuvânt al Comisiei pentru Protecţia Concurenţei.
Comisia nu a stabilit un termen limită pentru încheierea investigaţiilor pornite la cererea Confederaţiei Angajatorilor şi Industriaşilor din Bulgaria.
Reprezentanţii retailerilor vizaţi nu au fost disponibili pentru comentarii.
Retailerii şi producătorii din România au semnat, anul trecut, în urma unei situaţii similare, un cod de bune practici pentru comerţul cu produse agroalimentare. Documentul a fost semnat de lanţurile de magazine Metro Cash&Carry, real,- Hypermarket, Cora, Selgros Cash&Carry, Carrefour, Auchan şi Kaufland.
Ulterior, Ministerul Agriculturii şi producătorii din industria alimentară au convenit asupra transpunerii codului într-o ordonanţă guvernamentală.
SURSA: Mediafax