Producătorul francez a vândut în Europa de Vest cu 7,4% mai puţin în prima jumătate a anului curent faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 9,9% mai puţin în Franţa. Aprovizionarea insuficientă de la sfârşitul lui 2010 a fost cea care a dus la incapacitatea de a răspunde cererii pieţei vest-europene, potrivit Renault.
Dacia a înregistrat de asemenea o scădere de 2,5%, iar aceasta a fost motivată de grupul francez prin aprovizionarea insuficientă cu motoare diesel.
Vânzările în afara Europei, pe de altă parte, au crescut cu 20%, iar vânzările la nivel global au înregistrat o creştere de 1,9% faţă de anul trecut, acesta fiind un nou record pentru Renault, mai ales la nivelul continentului american, în Orientul Mijlociu, Africa de Nord şi Rusia. În prezent, 40% din vehiculele produse de Renault ajung pe pieţele din afara Europei, anunță Financial Times.
Conform companiei Renault, trendul va rămâne divergent pe piaţa europeană şi cea non-europeană şi în cea de-a doua jumătate a acestui an.
Sursa: Financial Times