Studiul realizat firma de consultanţă Accenture Plc arată că veniturile marilor bănci sunt în scădere. Acestea ar putea pierde miliarde de dolari, datorită creşterii presiunilor venite din partea autorităţilor de reglementare, dar și a competiției.
Marile bănci riscă să piardă miliarde de dolari din veniturile pe bază de comisioane pe măsură ce se confruntă cu creşterea presiunilor venite din partea autorităţilor de reglementare şi a competiţiei din partea noilor intraţi pe piaţă care oferă servici fără comisioane, arată un studiu publicat miercuri de firma de consultanţă Accenture Plc, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
Conform documentului, veniturile de generate de bănci pe 12 pieţe din întreaga lume din comisioanele pentru descoperit de cont şi alte comisioane pentru servicii precum plăţile transfrontaliere se vor diminua, în medie, cu 5% în următorii trei-cinci ani.
Studiul vine într-un moment în care start-up-urile încearcă să cucerească o parte din cota de piaţă a marilor bănci oferind o gamă largă de servicii financiare, inclusiv conturi curente şi transfer internaţional de bani cu comisioane zero sau foarte mici. De exemplu, pe piaţa din SUA, banca digitală Chime oferă descoperit de cont fără comision până la 100 de dolari în timp ce start-up-ul Revolut cu sediul la Londra oferă utilizatorilor posibilitatea de a transfera bani peste hotare la cursul de schimb interbancar.
„Aceşti jucători acţionează ca un catalizator şi forţează industria să se schimbe”, spune Alan McIntyre, responsabil pentru sectorul bancar la Accenture. Potrivit acestuia, băncile nu vor mai putea să se bazeze la fel de mult pe veniturile din comisioane netransparente aşa cum au făcut în trecut.
Scad veniturile băncilor?!
De asemenea, veniturile băncilor ar putea să se diminueze pentru că organismele de reglementare încep să solicite o structură mai simplă de comisioane pentru a-i proteja pe consumatori.
Studiul sugerează băncilor să profite de tehnologie, precum inteligenţa artificială şi analiza predictivă, pentru a câştiga mai mult de pe urma încrederii clienţilor lor. De exemplu, băncile ar putea utiliza analiza predictivă pentru a oferi sfaturi cu privire la ce opţiune de plată ar genera mai multe beneficii. De asemenea, jumătate dintre consumatorii chestionaţi au spus că ar plăti comisioane pentru servicii relevante oferite de banca lor.
Acest studiu este bazat pe o analiză cantitativă a veniturilor băncilor în 12 ţări, inclusiv SUA, Marea Britanie, Australia şi Hong Kong, precum şi pe un sondaj efectuat în rândul a aproximativ 15.000 de clienţi ai băncilor.