Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a anunţat marţi că înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au înregistrat o scădere de 78,3% în luna aprilie 2020, comparativ cu luna aprilie 2019, acesta fiind cel mai mare declin înregistrat de la debutul publicării datelor statistice în 1990, informează Reuters.
Un număr de 292.182 de autoturisme au fost înmatriculate în luna aprilie 2020 în Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia), comparativ cu 1,345 milioane de autoturisme înmatriculate în luna aprilie 2019.
Italia şi Spania, cele mai afectate ţări. Unde se situează România?
ACEA subliniază că vânzările de autoturisme au înregistrat scăderi de două cifre în toate pieţele din UE, în frunte cu Italia şi Spania unde înmatriculările au scăzut cu 97,6%, respectiv 96,5%. În cele două ţări au fost vândute 4.279, respectiv 4.163 de autoturisme în luna aprilie 2020, adică mai puţin decât cele 4.321 de autoturisme vândute în România, unde piaţa auto a înregistrat o scădere de 50,3%. Conform cifrelor ACEA, doar pieţele auto din Danemarca şi Suedia au avut o contracţie mai mică decât cea din România.
În ceea ce priveşte marii producători auto, în aprilie vânzările Volkswagen Group au scăzut cu 75%, în timp ce Renault şi PSA Group au raportat un declin al vânzărilor de 79,5% respectiv 82,4%. Producătorii de automobile de lux au suferit şi ei o scădere a vânzărilor în luna aprilie, livrările BMW înregistrând un declin de 69,7% iar rivalul Daimler un declin de 80,1%.
Înmatriculările de autoturisme Dacia în UE, Marea Britanie şi ţările EFTA au scăzut cu 79,6% în luna aprilie până la 10.031 de unităţi. Dacia a devansat mărci precum Set, Fiat, Volvo, Kia sau Hyundai în funcţie de numărul de autoturismelor înmatriculate în luna aprilie, scrie Agerpres.