Înmatriculările de autoturisme în august 2024 au scăzut cu 22,64%
În august 2024, înmatriculările de autoturisme din România au scăzut cu 22,64% comparativ cu aceeași lună din 2023, totalizând 9.972 de unități.
Această informație a fost comunicată luni de Asociația Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) și Direcția Generală Permise Conducere și Înmatriculări.
În august 2024, înmatriculările de autoturisme second hand pentru prima dată în România au crescut cu 5,1%.
În contrast, pe parcursul primelor opt luni ale anului 2024, înmatriculările de autoturisme noi au totalizat 106.534 unități, marcând o creștere de 6,35% comparativ cu aceeași perioadă din 2023, când au fost înmatriculate 100.166 de unități.
În primele opt luni ale anului 2024, înmatriculările de autoturisme second-hand pentru prima dată în România au totalizat 210.472 unități, ceea ce reprezintă o creștere de 19,56% față de aceeași perioadă din 2023, când s-au înmatriculat 176.028 unități.
Clasamentul mărcilor pentru autoturisme noi în primele 8 luni din 2024 este următorul:
- Dacia: 32.009 unități
- Toyota: 9.206 unități
- Hyundai: 6.961 unități
- Skoda: 6.938 unități
- Renault: 6.873 unități
- Volkswagen: 6.352 unități
- Ford: 4.503 unități
- Mercedes: 3.689 unități
- BMW: 3.420 unități
- Suzuki: 3.301 unități
În primele șapte luni din 2024, înmatriculările de mașini noi în UE au crescut cu 3,9%
În primele șapte luni din 2024, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 3,9%, atingând 6.537.362 unități, conform datelor publicate joi de Asociația Constructorilor Auto din România (ACAROM).
Dintre acestea, 815.399 unități au fost vehicule complet electrice, marcând o scădere de 0,4%, în timp ce 2.385.356 unități au fost autoturisme hibride, cu o creștere semnificativă de 22,8%.
În comparație cu perioada similară din 2023, s-au înregistrat creșteri ale înmatriculărilor de autoturisme noi în Spania (+5,8%), Italia (+5,2%), Germania (+4,3%) și Franța (+2,2%).
România ocupă locul 14 în Uniunea Europeană, cu un total de 96.562 autoturisme noi înmatriculate în perioada ianuarie-iulie 2024, marcând o creștere de 12,6% față de aceeași perioadă din 2023.
Dintre acestea, 6.383 de vehicule sunt complet electrice, în scădere cu 20,9%, în timp ce 34.718 unități sunt hibride, cu o creștere de 43,8%.
În Uniunea Europeană, grupul VW a înmatriculat cele mai multe autoturisme noi, totalizând 2.042.583 unități, în creștere cu 2,9%. Urmează grupul Stellantis, cu 1.298.102 unități, în scădere cu 0,2%, și grupul Renault, cu 767.787 unități, în creștere cu 3,3%.
Dacia a înregistrat 353.161 unități, având o creștere de 4,6% comparativ cu perioada ianuarie-iulie 2023. Ford a avut 258.620 unități înmatriculate, în scădere cu 17,6% față de aceeași perioadă din 2023.
În iulie 2024, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au crescut cu 0,2% comparativ cu aceeași lună din 2023, totalizând 852.051 unități.