Scădere uşoară a vânzărilor Mercedes-Benz în 2022. Maşinile electrice au fost însă pe plus, cu 124%

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz a anunțat că anul trecut a vândut 2,05 milioane de automobile, cu o scădere de 1% față de 2021. Acest declin se datorează măsurilor luate din cauza pandemiei și a perturbărilor apărute în lanțurile de aprovizionare.

Cu toate acestea, în urma diminuării dificultăților logistice și a perturbărilor din lanțurile de aprovizionare, vânzările în al patrulea trimestru al anului 2022 au crescut cu 17%, iar vânzările de mașini electrice pe baterii au crescut spectaculos în 2022, cu 124%, la 117.800 de unități.

Vânzările Mercedes-Benz au scăzut în 2022

Modelul premium Maybach a fost printre cele mai cerute, în mod deosebit în China, Japonia, Coreea de Sud şi Orientul Mijlociu, vânzările înregistrând o creștere de 37%.

China este singura regiune importantă unde grupul german a înregistrat o scădere a vânzărilor (minus 1%), în timp ce în Europa și America de Nord livrările au crescut cu 1%, respectiv 3%. În restul lumii, vânzările au scăzut cu 27%, în mare parte din cauza urma suspendării operaţiunilor Mercedes-Benz în Rusia, după invadarea Ucrainei.

Gama entry-level, cele mai ieftine mașini ale grupului german, a înregistrat un declin de 10% în 2022 față de 2021, pe fondul perturbărilor din lanțurile de aprovizionare.

Grupul rival BMW a livrat în 2022 2,4 milioane de automobile, un recul de 4,8% faţă de 2021, iar vânzările au scăzut cu 5,1%.

Mașinile electrice, tot mai căutate în România

Numărul mașinilor electrice achiziţionate în România a trecut pragul de 10.000 de unităţi, în 2022. Totodată, au crescut și înmatriculările de maşini noi cu 7%, de la an la an. Aceste date s-au desprins dintr-o analiză de piaţă realizată de o platformă auto online.

Conform datelor centralizate de Autovit.ro, pe piaţa maşinilor noi, volumul înmatriculărilor din România a ajuns, la finele anului trecut, la 129.328 de unităţi şi numai în prima jumătate din 2022 acest segment a avut cea mai mare creştere a înmatriculărilor la nivelul Uniunii Europene (UE), cu 58.712 de exemplare intrate pe piaţa locală, cu 23% mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

Comparativ cu perioada pre-pandemică, piaţa auto a maşinilor noi a scăzut cu 20% faţă de 2019 (minus aproape 33.000 de unităţi).

În 2022, Dacia Logan a fost cea mai vândută maşină, următoarele din Top 5 fiind Duster, Sandero, Spring şi Ford Puma.

În ceea ce priveşte maşinile electrice, analiza Autovit.ro arată că vânzările din 2022 au fost de trei ori mai mari, iar modelul Dacia Spring a avut peste 50% din această piaţă. Astfel, per ansamblu, anul precedent se încheie cu peste 10.000 de maşini electrice vândute.