Gartner estimează că la nivel mondial, în perioada iulie-septembrie 2014, s-au vândut 79,4 milioane PC-uri, în scădere cu doar 0,5% în ritm anual. Utilizând o metodologie de calcul diferită, IDC vorbeşte de o 'uşoară îmbunătăţire a cererii consumatorilor' graţie căreia vânzările de PC-uri au înregistrat un recul de 1,7% până la 78,5 milioane unităţi.
”Putem considera rezultatele pozitive din Europa Occidentală şi America de Nord drept un semn de relansare graduală pentru industria PC-urilor”, a declarat Mikako Kitagawa, analist principal la Gartner. Potrivit acestuia, ”atenţia consumatorilor revine treptat spre achiziţiile de PC-uri după ce gradul de adoptare a tabletelor a atins nivelul de vârf”.
În topul producătorilor, grupul chinez Lenovo şi-a consolidat poziţia de lider mondial pe piaţa PC-urilor, graţie unei creşteri de 11% a livrărilor în ritm anual până la 15,7 milioane unităţi şi controlează în prezent o cotă de piaţă de 20%, potrivit celor două firme de cercetare. Pe locul secund se situează grupul american HP, care a înregistrat o creştere mai modestă a vânzărilor (4,4% potrivit Gartner şi 5,1% potrivit IDC), cele două firme de cercetare estimând că HP deţine o cotă de piaţă de 17,9%, respectiv 18,8%. Pe locul al treilea se situează un alt mare producător american, Dell, cu o cotă de piaţă de aproximativ 13% în condiţiile în care vânzările sale au crescut cu 9,7%, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres. Piaţa mondială a PC-urilor trece în prezent prin cel de-al treilea an de criză, după o scădere a vânzărilor de aproximativ 4% în 2012 şi un declin de 10% în 2013.