Piaţa mondială a calculatoarelor personale dă semne de revigorare, potrivit estimărilor pe trimestrul al treilea publicate miercuri de firmele de cercetare de piaţă Gartner şi IDC, potrivit AFP.
Gartner estimează că la nivel mondial, în perioada iulie-septembrie 2014, s-au vândut 79,4 milioane PC-uri, în scădere cu doar 0,5% în ritm anual. Utilizând o metodologie de calcul diferită, IDC vorbeşte de o 'uşoară îmbunătăţire a cererii consumatorilor' graţie căreia vânzările de PC-uri au înregistrat un recul de 1,7% până la 78,5 milioane unităţi.
”Putem considera rezultatele pozitive din Europa Occidentală şi America de Nord drept un semn de relansare graduală pentru industria PC-urilor”, a declarat Mikako Kitagawa, analist principal la Gartner. Potrivit acestuia, ”atenţia consumatorilor revine treptat spre achiziţiile de PC-uri după ce gradul de adoptare a tabletelor a atins nivelul de vârf”.
În topul producătorilor, grupul chinez Lenovo şi-a consolidat poziţia de lider mondial pe piaţa PC-urilor, graţie unei creşteri de 11% a livrărilor în ritm anual până la 15,7 milioane unităţi şi controlează în prezent o cotă de piaţă de 20%, potrivit celor două firme de cercetare. Pe locul secund se situează grupul american HP, care a înregistrat o creştere mai modestă a vânzărilor (4,4% potrivit Gartner şi 5,1% potrivit IDC), cele două firme de cercetare estimând că HP deţine o cotă de piaţă de 17,9%, respectiv 18,8%. Pe locul al treilea se situează un alt mare producător american, Dell, cu o cotă de piaţă de aproximativ 13% în condiţiile în care vânzările sale au crescut cu 9,7%, potrivit aceleiași surse, citată de Agerpres. Piaţa mondială a PC-urilor trece în prezent prin cel de-al treilea an de criză, după o scădere a vânzărilor de aproximativ 4% în 2012 şi un declin de 10% în 2013.