Scăderi semnificative pentru Nike

Matt Friend, directorul financiar al Nike, a menționat că compania se așteaptă la o scădere a veniturilor de aproximativ 13-14%, ceea ce corespunde limitei inferioare a intervalului ”mid-teens”.

De asemenea, marja brută este estimată să scadă cu 4 până la 5 puncte procentuale, având în vedere că Nike accelerează lichidarea stocurilor vechi și a produselor care nu mai sunt atractive pentru consumatori, un proces care ar putea continua până în 2026.

”Trimestrul al patrulea va reflecta cel mai mare impact al acţiunilor noastre, iar din acel punct ne aşteptăm ca presiunile asupra veniturilor şi marjelor să se diminueze”, a declarat Friend.

În același timp, el a subliniat că Nike se confruntă cu o serie de provocări externe, cum ar fi incertitudinile geopolitice, volatilitatea valutară, schimbările fiscale și scăderea consumului.

Rezultate, sub aşteptări 

Prognozele Nike au fost mai slabe decât așteptările Wall Street-ului, care previzionau o scădere de 11,4%. În urma publicării rezultatelor, acțiunile companiei au scăzut, iar valoarea acestora a scăzut cu mai mult de 5% de la începutul anului.

Totuși, pentru trimestrul încheiat la 28 februarie, Nike a depășit estimările analiștilor: profitul net a fost de 794 milioane de dolari, în scădere față de 1,17 miliarde de dolari în perioada similară a anului precedent. Veniturile au scăzut cu 9%, de la 12,4 miliarde la 11,27 miliarde de dolari, având un vârf de cerere în decembrie, urmat de scăderi abrupte în ianuarie și februarie. Marja brută a scăzut la 41,5%, sub așteptările de 41,8%, ca urmare a reducerilor de prețuri, creșterii costurilor și schimbărilor în mixul canalelor de vânzare.

Probleme în China 

Vânzările în China au scăzut cu 17%, ajungând la 1,73 miliarde de dolari, sub estimările de 1,84 miliarde. CEO-ul Elliott Hill a menționat că competiția în China este acum mai agresivă decât în trecut. Compania se confruntă și cu noi tarife comerciale impuse de președintele Donald Trump asupra importurilor din China, având în vedere că aproximativ 24% dintre furnizorii Nike provin din această țară. Dacă Nike nu reușește să transfere aceste costuri către consumatori sau furnizori, marjele sale ar putea avea de suferit.

Cum se încearcă revitalizarea brandului

Elliott Hill, CEO-ul Nike, care a revenit în companie acum cinci luni, încearcă să revitalizeze brandul prin inovație, recuperarea partenerilor de distribuție și atragerea unor atleți de top. Noile modele Pegasus Premium și Romero 18 au avut vânzări promițătoare, iar compania intenționează să extindă distribuția acestora în lunile următoare.

Un alt element cheie al strategiei este atragerea publicului feminin. Nike a anunțat un parteneriat cu brandul Skims al Kim Kardashian pentru a crea o colecție numită NikeSKIMS, ce va include îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii. De asemenea, compania a lansat o campanie publicitară dedicată sportivelor în timpul Super Bowl-ului, marcând prima sa apariție la acest eveniment în ultimele decenii.

Dacă noile lansări și colaborări continuă să aibă succes, acestea ar putea contracara efectele negative ale tarifelor și ale scăderii consumului, iar Nike ar putea reveni pe traiectoria de creștere.