Scandaluri de publicitate care au costat milioane de dolari

În publicitate a fost întotdeauna greu de marcat granița dintre adevăr și exagerare privind calitățile unui produs. Companiile care încalcă regulile plătesc și milioane de dolari în urma sesizărilor consumatorilor și a agenției medicale americane FDA (Food and Drug administration).

„Business Insider” a găsit câteva cazuri celebre de branduri care „au întrecut măsura” cu promovarea.
Iaurtul Activia
Iaurtul Activia, un brand al Danone, a păcălit multi clienţi cu presupusele sale calităţi nutritive. Anul trecut, compania a fost nevoită să plătească 45 de milioane de dolari daune consumatorilor care au dat-o în judecată pentru că nu au simţit beneficiile scrise pe etichetă.

Crema Definity de la Olay
Acum doi ani, o reclamă la crema pentru ochi Definity, din potrofoliul companiei de cosmetice Olay afişa un fotomodel care deşi avea 61 de ani, părea mult mai tânără, fără riduri. Întinerirea nu se datora cremei, ci programelor de prelucrare a fotografiilor. Cumpărătorii din Marea Britanie au fost revoltaţi şi au afirmat că reclama dăunează imaginii de sine a publicului, astfel că reclama nu a mai fost difuzată.

Cereale de la Kellogg, Rice Krispies si Frosted Mini-Wheats
Kellogg afirma în reclame că aceste cereale cresc imunitatea celor care le consumă prin oferirea a 25% din necesarul zilnic de antioxidanţi şi elemente nutritive.  Cu doar un an înainte de a retrage această reclamă mincinoasă, compania a trebuit să dea explicaţii cu privire la cerealele Frosted Mini-Wheats, despre care spuneau în reclamă că ar creşte cu 20% capacitatea copiilor de a fi atenţi.

Extenze
Extenze promitea în reclame că ajută la creşterea mărimii organului sexual masculin, însă anul trecut a plătit 6 milioane de dolari bărbaţilor nemulţumiţi de rezultat.

New Balance
În reclamele la adidaşii New Balance, se pretindea că purtătorii vor arde calorii doar mergând cu ei. Au fost retraşi de pe piaţă după ce s-a descoperit că nu contribuiau în niciun fel la scăderea în greutate, ba mai mult, erau periculoşi din cauza dispozitivului „performant” care era montat în talpă. Compania a plătit 5 milioane de dolari pentru neadevărurile pretinse.

Guma de mestecat Eclipse
Producătorii acestei gume de mestecat pretindeau că unul dintre tngrediente, extractul de scoarță de magnolie, ucide germenii din cavitatea bucală. Pentru aceasta afirmație, Wrigley a „vărsat” 7 milioane de dolari  într-un fond de despăgubire a consumatorilor.
Suplimentul Airborne
Suplimentul naturist Airborne era recomandat pentru a-i feri de boli ca răceala sau gripa pe cei mai sensibili. Problema era că nu existau studii clinice care să ateste acest afect asupra organismuluim așa că producătorii suplimentului au plătit 30 de milioane de dolari despăgubire într-un proces cu clienții păcăliți.