Autorităţile au obligat Toyota, Mazda și Yamaha să suspende livrările unor vehicule fabricate în Japonia, fiind acuzate că au falsificat sau manipulat testele siguranță în timp ce solicitau certificare.
Toyota a transmis date defecte în timpul testelor de siguranță pentru pietoni, pentru trei modele actuale – Corolla Fielder, Corolla Axio și Yaris Cross – și a folosit vehicule de testare modificate în timpul testelor de siguranță la coliziuni pentru patru modele anterioare, inclusiv Crown, a declarat Ministerul Transporturilor.
Toyota a transmis date defecte în timpul testelor
Toyota se află printre cei cinci producători de automobile, inclusiv Honda și Mazda, care au falsificat sau manipulat datele de siguranță în timp ce solicitau certificare.
În total, ministerul a identificat 32 de vehicule fabricate anterior ca fiind certificate incorect. Oficialii vor efectua o investigație la sediul Toyota din Nagoya, a anunțat ministerul, potrivit Scmp.com.
Președintele Toyota, Akio Toyoda, și-a exprimat regretul și și-a cerut scuze.
Acțiunile Toyota au scăzut cu până la 2,4%
Acțiunile Toyota au scăzut cu până la 2,4% la Tokyo. Acțiunile Mazda au scăzut cu peste 4%, în timp ce acțiunile Yamaha au scăzut cu până la 2,1%. Suzuki a redus câștigurile anterioare.
Descoperirile semnalează o criză din ce în ce mai mare de încredere față de producătorii auto din Japonia. La începutul acestui an, Ministerul Transporturilor a cerut unui număr de 90 de producători să-și reexamineze procedurile de testare, după ce mai multe fraude au fost descoperite la afiliați ai Toyota.
În decembrie, o anchetă arăta că majoritatea vehiculelor Daihatsu nu au fost testate corespunzător pentru siguranța la coliziune. În ianuarie, Toyota a suspendat toate livrările de motoare, după ce o investigație a dezvăluit că a falsificat cifrele de putere.
Nereguli și la alți patru producători: Honda, Mazda, Yamaha și Suzuki
Dintre cele 68 de investigații deja încheiate, ministerul a constatat nereguli și la alți patru producători: Honda, Mazda, Yamaha și Suzuki. Ministerul a ordonat celor cinci producători auto să suspende livrările tuturor vehiculelor cu certificări defectuoase.
De asemenea, a constatat că testele de impact ale modelelor Atenza și Axela, care nu mai sunt în producție, au fost modificate prin utilizarea unui temporizator pentru a declanșa airbag-urile în timpul unor teste de coliziune frontală, în loc să se bazeze pe un senzor de bord pentru a detecta o lovitură.
Ancheta ministerului este în curs de desfășurare și dintre cele 17 companii aflate în continuare investigate, Toyota este singura în care au fost descoperite probleme.
Primele semne ale problemelor privind testele au început să apară în urmă cu doi ani la Toyota, producătorul său de camioane Hino Motors, Daihatsu Motor Co – specializată în mașinile compacte de oraș, deosebit de populare în Japonia – și filiala sa de mașini și piese auto, Toyota Industries Corporation.
Toyoda, nepotul fondatorului companiei, Kichiro Toyoda, a sugerat că unele dintre regulile de certificare ale Japoniei ar putea fi prea stricte, observând modul în care testele variază în lume.
El a susținut că compania ar fi putut fi fost prea dornică să obțină aprobarea modelelor, într-un moment în care Toyota producea o selecție largă de vehicule, în timp ce elimina o generație de mașini și lansa următoarea.
Toyota vinde peste 10 milioane de mașini în întreaga lume în fiecare an, mai mult decât orice companie individuală.
Cea mai mare parte a producției sale în Japonia are loc în orașul gigant care poartă numele companiei, lângă Nagoya, la vest de Tokyo.