Este scandal total în retail. Marile lanțuri renunță la produsele Pepsi

pepsi

SURSĂ FOTO: Dreamstime

Scandal fără precedent în industria retailului. Marile companii din acest domeniu au anunțat că renunță la produsele Pepsico din cauza creșterilor uriașe de preț ale celebrului producător. Primul care a luat o astfel de decizie a fost lanțul de magazine Carrefour, însă exemplul a fost urmat și de alte rețele.

Președintele celui mai mare lanț de supermarketuri din Franța, E. Leclerc, a solicitat tuturor marilor companii de bunuri de larg consum să reducă prețurile, susținând decizia concurentului Carrefour de a renunța la produsele Pepsico, pe fondul negocierilor dure referitoare la prețuri, conform informațiilor transmise de Reuters.

Retailerii de produse alimentare din mai multe țări, inclusiv Germania și Belgia, au adoptat o tactică în negocieri, oprind comenzile pentru anumite produse în ultimul an, având în vedere creșterea inflației, care a accentuat această abordare mai agresivă.

Într-o postare pe platforma LinkedIn, Michel-Edouard Leclerc a subliniat: „Trebuie să convingem în următoarea lună toți acești furnizori mari care au făcut greșeala de a majora excesiv prețurile să le reducă acum sau să le ajusteze.”

În Franța, a izbucnit un amplu dezbateri cu privire la prețurile produselor de bază, comercianții detalii afirmând că majorările de prețuri din partea producătorilor nu sunt justificate.

Guvernul a solicitat atât retailerilor, cât și furnizorilor să încheie negocierile anuale privind prețurile încă din luna ianuarie, cu două luni mai devreme decât de obicei, încercând astfel să gestioneze problema inflației.

Carrefour nu mai vinde Pepsi

Carrefour a anunțat că magazinele sale din Franța, Belgia, Italia, Spania și Polonia nu vor mai comercializa produse precum Pepsi, Lay’s Crisps, Cheetos și 7up, din cauza „creșterilor inacceptabile de preț”.

Potrivit raportului său anual din 2022, Carrefour deține peste 10.000 de magazine în cele cinci țări menționate, reprezentând peste două treimi din prezența sa globală.

Într-un comunicat, PepsiCo a menționat: „Am avut discuții cu Carrefour timp de mai multe luni și vom continua să ne implicăm în mod constructiv pentru a încerca să ne asigurăm că produsele noastre rămân disponibile”.

Piața franceză a reprezentat doar 1% din veniturile PepsiCo în 2022, conform datelor Nielsen analizate de Barclays.

E. Leclerc nu a răspuns imediat la cererea de comentarii și întrebările referitoare la posibilitatea retragerii produselor Pepsico sau a altor produse.