Aplicațiile pentru smartphone-uri, folosite frecvent pentru a urmări locația oamenilor și a furniza rapoarte meteo, pot preda date privind călătoriile și anumite obiceiuri ale unei persoane, unei firme care vinde informațiile respective companiilor de asigurări.
Firma Arity a colectat „mai mult de un trilion de date de conducere” care, susține aceasta, „ajută la informarea modului în care transportul, asigurările și alte afaceri pot evolua pentru a servi mai bine clienții”.
Aplicații populare pe bază de abonament, precum Life360, MyRadar și Gas Buddy furnizează date despre utilizatori unei companii deținute de Allstate, Arity, care crează un așa numit „scor de conducere”.
”Scorul de conducere” ia în considerare orice comportament riscant la volan
Acesta ia în considerare orice comportament riscant la volan, cum ar fi conducerea în timp ce șoferul are atenția distrasă, viteză și frânare bruscă, subliniază publicația.
Aceste informații sunt apoi vândute altor firme de asigurări – cu acordul utilizatorului – care stabilesc tarife pentru clienții lor.
Aplicația Life360, care este folosită de părinți pentru a ține evidența locului în care se află copiii, Gas Buddy, care îi ajută pe șoferi să găsească benzinăriile cu cel mai ieftin combustibil și MyRadar, care urmărește vremea, toate au funcții de analiză a șofatului, care se bazează pe senzori și datele de mișcare transmise de smartphone-uri, potrivit raportului, scrie The New York Post.
Funcția de înscriere pentru Gas Buddy oferă utilizatorilor informații despre eficiența consumului de combustibil– o tehnologie care este „alimentată de Arity”.
Arity a colectat „mai mult de un trilion de date de conducere”
Site-ul Allstate spune că Arity a colectat „mai mult de un trilion de date de conducere” care „ajută la informarea modului în care transportul, asigurările și alte afaceri pot evolua pentru a servi mai bine clienții”.
Un purtător de cuvânt al Arity a declarat pentru NY Times că utilizatorii „sunt de acord cu declarația de confidențialitate, înainte de a se înscrie pentru funcția Drives”.
Cu toate acestea, utilizatorii nu sunt informați cu privire la tot ce face Arity, iar acordul este scris cu font mic gri, sub un buton mare, roșu, pe care scrie „Alăturați-vă Drives”.
Făcând click pe „Alăturați-vă Drives”, utilizatorii sunt de acord să partajeze „anumite informații” cu Arity și sunt de acord cu declarația de confidențialitate, care are un hyperlink, potrivit raportului.
Life360 oferă o funcție similară de înscriere, care colectează datele de geo-localizare și senzorii dispozitivelor mobile ale șoferilor și apoi le partajează cu Arity „astfel încât aceștia să poată lucra cu companiile de asigurări participante pentru a înțelege mai bine cum te comporți la volan și a face oferte bazate pe modul în care conduci”, conform site- ului aplicației.
Utilizatorii pot renunța la partajarea informațiilor personale accesând funcția de setări și dând click pe „confidențialitate și securitate”. Apoi pot da click pe o opțiune care spune „Nu vinde sau nu distribui informațiile mele personale”.
Oamenii încep să renunțe la aceste aplicații
Kathleen Lomax, din New Jersey, care a plătit un abonament anual de 100 USD la Life360 pentru a urmări locația soțului ei și a celor două fiice, a declarat pentru NY Times că a renunțat la aplicație când a aflat că vinde datele de conducere ale utilizatorilor.
Americanca susține că nu vrea ca alte companii să știe tot ce face ea când este la volan.
Un purtător de cuvânt al Life360 a declarat că informația este ”neadevărată și înșelătoare” în ceea ce privește politicile companiei de partajare a datelor.
„Life360 nu împărtășește datele de conducere identificabile cu companiile de asigurări pentru a influența primele de asigurare ale membrilor, decât dacă un membru ne solicită în mod explicit să facem acest lucru”, a spus acesta.
„Avem nevoie de consimțământ specific de înscriere înainte de a partaja datele personale de conducere ale unui membru pentru asigurări personalizate”, a adăugat el.