Managerii și șefii sindicatelor germane din grupul Volkswagen încearcă să stabilească noi limite de colaborare cu marca cehă Skoda, parte a aceluiași imperiu, lider european al industriei producătoare de automobile. Conform presei occidentale, pentru a pune frâu concurenței exercitate de Skoda asupra mărcii Volkswagen, partea germană are în plan transferarea unei părți din producția brandului ceh în țara de origine a grupului și impunerea unor tarife mai mari pentru schimbul de tehnologie. Jurnaliștii de la Reuters susțin că mașinile Skoda, produse cu tehnologie Volkswagen dar cu costuri mai reduse generate de forța de muncă mai ieftină din Cehia, „fură” mulți dintre clienții care, altfel, ar cumpăra modele germane.
Profitul operațional Skoda s-a dublat în ultimii ani, marca ajungând să dețină a doua performanță financiară din întregul grup, după Porsche. Conform Reuters, mrja de profit a Skoda a depășit 8,7%. În același timp, marja mărcii Volkswagen a scăzut constant în ultima perioadă, iar creșterea vânzărilor are un ritm mai redus decât cel al colegilo cehi. Costurile orare ale forței de muncă sunt de doar 10,10 euro în Cehia față de 38,70 euro în Germania.
În același timp, publicația germană Bild susține, într-un articol, că marca Porsche din grupul Volkswagen a solicitat în scris, șefilor mărcii Audi, tot parte a Volkswagen Group, compensații în valoare de circa 200 de milioane de euro pentru motoarele V6 de 3.0 litri care i-au fost furnizate. Asta după ce oficialii Audi au recunoscut în noiembrie 2015 că 30.000 de motoare utilizate în producția unor modele Volkswagen, Porsche și Audi au fost dotate cu un dispozitiv auziliar declarat ilegal în Statele Unite.