Ecourile scandalului Dieselgate, care a costat Volkswagen peste 30 miliarde de euro, nu s-au stins încă. Parchetul din Frankfurt a anunţat că există suspiciuni similare în cazul unor motoare diesel care echipează vehicule produse de Fiat, Alfa Romeo, Jeep şi Iveco.
Parchetul din Frankfurt a anunţat miercuri că mai multe percheziţii coordonate au fost efectuate de autorităţile germane, italiene şi elveţiene la constructorii auto Fiat şi Iveco cu privire la suspiciunile privind manipularea emisiilor poluante ale motoarelor diesel care echipează vehiculele Fiat, Alfa Romeo, Jeep şi Iveco, informează AFP.
La rândul său, constructorul auto italo-american Fiat Chrysler (FCA) a confirmat că unele dintre birourile sale din Europa au fost percheziţionate în cadrul unei anchete demarate de magistraţii germani.
Ancheta este coordonată de unitatea de cooperare judiciară a Uniunii Europene
„Anchetatorii din Germania, Italia şi Elveţia au percheziţionat zece facilităţi industriale pentru a obţine probe privind existenţa unui dispozitiv de manipulare a motoarelor diesel de către cele două companii”, au indicat autorităţile germane. Ancheta, coordonată de unitatea de cooperare judiciară a Uniunii Europene, Eurojust, se concentrează pe nouă persoane care sunt rezidente în Italia şi pe activităţile lor între 2014 şi 2019, a precizat Parchetul din Frankfurt.
Sunt vizate dispozitive potenţial frauduloase care au fost identificate în două motoare diesel, 1,3 litri Multijet şi 1,6 litri Multijet, care echipează vehiculele mărcilor Alfa Romeo, Fiat şi Jeep, aparţinând grupului Fiat Chrysler, şi Iveco, aflat în proprietatea grupului italian CNH Industrial. Aceste dispozitive ar permite modificarea nivelului emisiilor poluante în momentul testelor de omologare din laborator, în ideea de a le reduce semnificativ comparativ cu nivelul real al emisiilor măsurat în momentul în care autovehiculul rulează pe şosea, scrie Agerpres.
Percheziţiile de miercuri se înscriu într-o vastă anchetă de manipulare a motoarelor diesel, dezvăluită în urmă cu cinci ani, care a afectat întreaga industrie auto germană precum şi marii jucători internaţionali din acest sector. Scandalul Dieselgate a costat Volkswagen peste 30 de miliarde de euro, cea mai mare parte în SUA.