Volkswagen ar putea cheltui până la 65 miliarde de euro (73,1 miliarde de dolari) pentru rezolvarea problemelor apărute în urma vânzării vehiculelor echipate cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, sumă de zece ori mai mare decât nivelul provizioanelor anunţate până acum de compania germană, în urma reacţiilor autorităţilor şi consumatorilor din întreaga lume, se arată într-un articol apărut în publicaţia niponă 'Nikkei'.
Miercuri, VW a transmis autorităţilor planurile referitoare la rezolvarea scandalului emisiilor, inclusiv calendarul rechemărilor la service, care vor începe în ianuarie. Board-ul de supervizare al Volkswagen l-a numit preşedinte pe directorul financiar Hans Dieter Potsch.
Luna trecută, producătorul auto german a anunţat că va constitui provizioane de 6,5 miliarde de euro pentru a acoperi costurile legate de scandalul poluării. Dar numai în SUA amenzile totale ar putea ajunge la 18 miliarde de dolari (16 miliarde de euro) sau 30.000 de dolari per vehicul. Reparaţiile vor fi efectuate de VW, ceea ce va majora costurile companiei. Sunt vizate modelele produse în ultimii şapte ani, inclusiv Jetta, Beetle, Golf, Passat şi Audi A3.
VW ar putea primi amenzi şi în Germania, Coreea de Sud şi în alte state, după finalizarea investigaţiilor autorităţilor de reglementare.
Noul director general al VW, Matthias Muller, a afirmat că impactul financiar al scandalului emisiilor nu poate fi estimat, însă presa din Europa previzionează costuri asociate între 30 şi 65 miliarde de euro.
Dacă problemele financiare ale VW se înrăutăţesc, analiştii se aşteaptă ca firma să-şi diminueze capacităţile de producţie din Europa Centrală şi de Est, unde reglementările privind piaţa muncii sunt mai relaxate.
Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
SURSA: Agerpres