Ministerul Transporturilor şi Autoritatea de Transport din Germania au anunţat joi că verifică dacă Porsche a instalat dispozitive care să permită maşinilor să detecteze dacă sunt testate pentru consumul de combustibil şi emisiile de dioxid de carbon. Acest tip de tehnologie permite producătorilor auto să falsifice rezultatele deoarece maşinile par să fie mai eficiente din punct de vedere energetic în timpul testelor.
Un purtător de cuvânt al Porsche a precizat că maşinile companiei îndeplineau reglementările în vigoare privind consumul de combustibil şi emisiile la data la care erau înregistrate vehiculele.
Publicaţia germană WirtschaftsWoche anunţase joi că surse apropiate de Porsche au avertizat Ministerul Transporturilor de problemele maşinilor Porsche.
Joi, la Bursa de la Frankfurt, acţiunile Volkswagen se tranzacţionau la 127,15 euro. De când a izbucnit scandalul emisiilor, în septembrie 2015, titlurile au scăzut cu aproximativ 25%, evaluând compania la 66 de miliarde de euro.
Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi, Porsche şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.