Liberalizarea pieţei de energie electrică din România continuă să provoace discuţii aprinse. De data aceasta, totul a ajuns la nivel european.
Comisia Europeană, nemulţumită de cum decurge liberalizarea pieţei de energie
Mai exact, Comisia Europeană a transmis un mesaj ferm către ANRE (Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie), în care se cere ca românii să fie mai bine informaţi cu privire la schimbările ce au loc pe piaţa energiei electrice.
În mesajul transmis la finalul lunii ianuarie, Comisia Europeană a cerut ANRE să informeze mai bine românii cu privire la dreptul lor de a alege alți furnizori de energie, începând cu luna ianuarie 2021. Un alt subiect de catre ANRE trebuie să se ocupe, potrivit Comisiei, este eliminarea tuturor piedicilor în calea schimbării contractelor pentru furnizarea de energie electrică.
Comparatoarele de prețuri care le sunt puse la dispoziție românilor trebuie să fie cât mai explicite, se mai arată în mesajul trimis de la Bruxelles către autoritatea de reglementare, relatează Digi24.
ANRE este instituţia din România care este responsabilă cu gestionarea întregului proces de liberalizare a pieţei de energie.
Acţiuni de control la furnizorii de energie electrică
Săptămâna trecută, ANRE anunţa că a început o serie de acţiuni de control la furnizorii de energie electrică, pentru a verifica modul în care furnizorii pun în practică dispoziţiile reglementărilor privind desfăşurarea procesului de liberalizare a pieţei de energie.
“Având în vedere liberalizarea pieţei de energie electrică începând cu data de 1 ianuarie 2021, activitatea de informare a clienţilor finali reprezintă un proces esenţial pe care furnizorul de energie electrică are obligaţia să îl desfăşoare în relaţia cu clientul final”, a transmis ANRE.
Ce aspecte verifică echipele de control trimise de ANRE?
Astfel, acţiunile de control desfăşurate de autoritate la furnizorii de energie electrică au în vedere: verificarea modului de organizare şi funcţionare a centrelor de telefonie (call-center), analizând următorii indicatori: numărul de apeluri telefonice înregistrate prin call-center; numărul de apeluri telefonice preluate prin call-center; numărul de apeluri nepreluate; timpul mediu de aşteptare a apelurilor înregistrate prin call-center; calitatea răspunsurilor oferite.
De asemenea, va avea loc verificarea respectării obligaţiei de a comunica solicitantului, în scris, în termen de maximum 15 zile lucrătoare de la data primirii cererii, a unei oferte privind condiţiile de furnizare a energiei electrice pe piaţa concurenţială, analizând următorii indicatori: numărul de solicitări înregistrate; numărul de oferte transmise în termenul legal; numărul de oferte transmise cu depăşirea termenului legal;
Totodată, va avea loc verificarea respectării obligaţiei de încheiere a contractului de furnizare a energiei electrice în termen de maximum 5 zile de la data transmiterii de către clientul final a documentelor necesare, analizând următorii indicatori: numărul de solicitări complete de încheiere a contractului de furnizare; numărul de contracte încheiate în termenul legal; numărul de contracte încheiate cu depăşirea termenului legal.