Este vorba despre reclama cu „bere-suc“ de la „pisi-câine“ a brandului Ursus Cooler. În spot sunt promovate noi variante de Ursus Cooler, cu cireşe şi cu grepfruit. Reclama poate fi vizualizată la finalul articolului.

Disputa a apărut după ce un părinte a cerut Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) să interzică spotul publicitar. De asemenea, alte persoane acuză că reclama atrage mai degrabă atenţia copiilor, nu a adulţilor, potrivit paginademedia.ro

Petiția semnată de un părinte

O petiţie online semnată de un părinte semnalizează câteva aspecte care n-ar fi în regulă cu reclama, conform inițiatorului petiției. Scrisoarea este adresată CNA-ului şi Consiliului Român Pentru Publicitate.

„Este de natură să atragă atenţia în mod primar copiilor şi nu adulţilor, creand în psihologia acestora permisiunea de a consuma bere, cu atât mai mult cu cât mesajul este confuz prin faptul că se indică a fi un produs similar pisicâinelui, respectiv bere şi suc în acelaşi conţinut“, este scris în petiție.

De asemenea, în scrisoarea către CNA şi RAC, petiționarul acuză „numeroase abateri de la lege“ şi cere „interzicerea reclamei“. Printre cele menționate în scrisoare se află următoarele, :

  • Personajul publicitar este simbolizat ca o jucărie;
  • Faptul că, de undeva din fundal, se aude o voce precizând „0 alcool” nu este de natură a corecta mesajul transmis copiilor;
  • Se desfăşoară activităţi de publicitate înşelătoare, definite de lege că fiind publicitatea care, în orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce în eroare persoanele cărora i se adresează ori care iau contact cu această şi care, din cauza caracterului înşelător, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciază ori poate prejudicia un concurent;
  • Sunt promovate obiecte, imagini, atitudini sau comportamente, simboluri, personaje (reale sau fictive, inclusiv personaje de desene animate sau celebrităţi), jocuri sau echipamente de joc, pictograme, muzică sau alte elemente care ar putea fi atrăgătoare în special persoanelor sub vârsta 18 ani.