Federaţia Internaţională a Producătorilor şi Asociaţiilor Farmaceutice a anunţat că îşi extinde şi întăreşte propriul cod pentru a asigura "cele mai înalte standarde etice şi profesionale". Mita plătită doctorilor străini şi altor funcţionari ai statelor s-a transformat într-o ameninţare serioasă pentru marii producători de medicamente, care a trebui deja să plătească sume uriaşe pentru a aplana în Statele Unite scandalul vânzărilor incorecte. Johnson & Johnson a ajuns la o înţelegere cu autorităţile din Marea Britanie şi SUA, acceptând să plătească 78 milioane de dolari în luna aprilie a anului trecut, după ce s-a descoperit că plătise doctori din România, Grecia şi Polonia pentru a favoriza prescrierea medicamentelor proprii. Pfizer a ajuns la o înţelegere separată anul trecut.
Noul cod extinde regulile referitoare la comportamentul companiilor din industrie, incluzând şi interacţiunea acestora cu instituţiile medicale şi organizaţiile pacienţilor, precum şi cu profesioniştii din sănătate, cum ar fi doctorii care prescriu medicamente. În plus, face mai clară linia de demarcaţie între produse promoţionale şi elemente de utilitate medicale – care sunt permise, şi cadouri personale sau în cash – care sunt interzise.
Au fost limitate şi plăţile pentru servicii de relaxare şi divertisment, deşi rămân permise atunci când interacţiunile cu firme de medicamente sunt de natură ştiinţifică sau educaţională, incluzând evenimente la mari congrese medicale.