Scania a lansat, miercuri, noua serie R de camioane, aceasta urmând să ajungă în 8 octombrie şi pe piaţa din Romănia, au anunţat reprezentanţii companiei în cadrul unui eveniment organizat la fabrica din Sodertalje, Suedia.
„Vrem să facem un hit care să dureze mai mult de o vară, poate trei sau chiar cinci, cât este media de de tiomp în care flotele de camioane sunt înnoite. Când piaţa îşi va reveni, vom fi pregătiţi”, a spus Martin Lundstedt, vicepreşedinte al diviziei de vânzări.
Primele semne de revenire
Mai mult, directorul financiar al Scania, Jan Ytterberg, a precizat că producţia companiei a crescut uşor în această perioadă comparativ cu al doilea trimestru din an, deşi al treilea trimestru este unul marcat de concedii şi vacanţe.
„Anul 2009 este unul special din cauza crizei care ere efecte grave în economie. Compania noastră a luat măsuri pentru a reduce costurile, fiind obligată să taie ferm din costuri. Cu toate acestea, suntem încrezători că în anul 2015 vom vinde cira 150.000 de vehicule anual”, a precizat Lundstedt.
Martin a subliniat că Scania se concentrează în prezent pe asigurarea creşterii pe termen lung, după ce prima măsură a fost reducerea costurilor şi a stocurilor la un nivel normal în primele şase luni din an. „În primul semestru am avut rezultate pozitive atât din punct de vedere financiar cât şi comercial, deşi am redus producţia”, a explicat oficialul Scania.
„Credem că scăderea pieţei camioanelor începe să se stabilizeze, deşi nivelul activităţii clienţilor noştri este în continuare scăzută”, a spus la rândul său Leif Östling, preşedinte şi CEO al Scania.
Europa centrală şi de est, motor de creştere pe piaţa camioanelor
În ceea ce priveşte zona Europei centrale şi de est, reprezentanţii Scania sunt încrezători în potenţialul de creştere pe piaţa camioanelor.
Martin Lundstedt a evitat să facă o comparaţie între România şi celelalte ţări din regiune dar a punctat că indiferent de specificul acestora, toate aceste pieţe sunt importante pentru compania suedeză.
„România, alături de Polonia sun ţări mari din punct de vedere al suprafeţelor şi al populaţiei, dar nu aş vrea să stabilesc o scară a importanţei a ţărilor din centrul şi estul Europei. Suntem de părere că toate aceste ţări sunt importante pentru noi”, a explicat Lundstedt.
Investiţiile continuă în România
Vom creşte reţeaua de dealeri în România, pentru că noi credem în potenţialul acestei ţări. Investim în reţeaua noastră, desigur, într-un ritm mai lent în prezent, dar reţeaua Scania nu înseamnă doar dealeri, ci şi unităţi service.
„Scania România este în continuare dedicată dezvoltării reţelei de ateliere de service. În prezent lucrăm la 3-4 ateliere suplimentare. Criza nu ne-a făcut sa ne schimbăm intenţiile, dar trebuie să avem un plan mai realist”, au subliniat reprezentanţii constructorului suedez.
Greul încă nu a trecut
Oficialii Scania sunt de părere că piaţa camioanelor va mai merge prost încă un an de zile, cu toate că primele semne de revenire au început deja să apară şi se aşteaptă la o creştere susţinută abia în anul 2011, odată cu nevoia de înnoire a flotelor achiziţionate în anii 2004 şi 2005.
„Ciclul normal de înnoire al flotelor mari este de circa patru sau cinci ani. Cred însă că trebuie să fim pregătiţi pentru un an 2010 destul de dificil”, a precizat Lundstedt.
FOTO: Carl-Erik Andersson, Scania