Scăpată de Dieselgate, marca Audi își anunță reintrarea în lupta cu Mercedes-Benz și BMW

Audi, al treilea producător de automobile premium din lume,după Mercedes-Benz și BMW, a anunțat investiții de aproximativ 40 de miliarde de euro, în următorii cinci ani, pentru a-şi extinde gama de modele şi a accelera trecerea la vehiculele electrice.

Cel mai mare contributor la profitul grupului Volkswagen AG, marca Audi va lansa anul acesta peste 20 de modele noi şi restilizate, inclusiv primul automobil electric, reluându-şi planurile de expansiune stopate de scandalul emisiilor în care a fost implicat întreg concernul german. Anul trecut, Audi a pus deoparte 387 de milioane de euro pentru a acoperi costul legale şi ale rechemărilor la service cauzate de implicarea în Dieselgate. 

Conform Agerpres, care citează DPA, Reuters şi Bloomberg, până în 2025, Audi vrea să lanseze peste 20 de modele electrice, inclusiv variante hibride, a anunţat joi directorul general Rupert Stadler. De asemenea, costurile cu cercetarea-dezvoltarea vor creşte anul acesta la peste 6,5% din cifra de afaceri iar marja de profit ar urma să se menţină la 8%. Obiectivul Audi este ca în 2018 să înregistreze cel puţin acelaşi nivel al vânzărilor ca în 2017, de 1,88 milioane de unităţi, dar este pentru prima dată când nu estimează un avans al livrărilor. În schimb, rivalele Mercedes şi BMW previzionează creşteri ale vânzărilor în acest an. 

În 2017, profitul operaţional după elementele excepţionale a crescut cu peste 50%, la 4,67 miliarde de euro, datorită reducerilor de costuri şi a majorării vânzărilor. Anul trecut, Audi şi-a redus costurile cu un miliard de euro iar până în 2020 vrea să le reducă cu zece miliarde de euro.