Inteligența Artificială generativă, care susține chatbot-uri precum ChatGPT, a uluit și, în aceeași măsură, a alarmat publicul, deoarece mulți susțin că abilitatea software-ului de a crea poezii, a scrie versuri sau chiar scenarii de film ar putea lăsa milioane de oameni fără job, scrie Washington Post.

IA a început să modeleze peisajul schemelor de îmbogățire rapidă

De asemenea, IA a început să modeleze peisajul schemelor de îmbogățire rapidă. Influencerii au preluat și au rostogolit ideea că ChatGPT este o tehnologie atotputernică, una care oferă cea mai simplă cale de a face bani mulți și repede.

Numeroși influenceri de pe YouTube și TikTok, specializați în conținut de finanțare personală, fac acum videoclipuri publicitare pe bandă rulantă, în care mesajul principal este următorul: „Lăsați ChatGPT să creeze o afacere, în timp ce voi puteți staț confortabil, având independență financiară!”.

Experții în antreprenoriat și informatică avertizează, însă, că aceasta este o viziune greșită a modului în care Inteligența Artificială îi poate ajuta pe antreprenori. Aproape orice schemă de generare de bani, concepută exclusiv de ChatGPT, este una cu titlu generic, deoarece chatboții vor avansa strategii care sunt cunoscute pe scară largă, explică ei.

Într-adevăr, instrumentele pot fi mai utile, ajutând oamenii cu idei de afaceri reale, pentru a înființa o companie, cum ar fi scrierea unui plan de afaceri, crearea unei declarații de venit sau elaborarea unei strategii de marketing.

Specialiștii îndeamnă la prudență: IA nu poate face asta!

Ethan Mollick, profesor asociat la Wharton School of Business de la Universitatea din Pennsylvania, a spus că ChatGPT nu va genera niciodată „o idee pentru a face un miliard de dolari”. Dar teoria că oamenii pot folosi Inteligența Artificială pentru a automatiza numeroase sarcini și a o folosi pentru a câștiga bani nu este posibilă, deoarece „aceasta se află în domeniul lucrurilor pe care IA nu le poate face”, susține el.

Specialiștii în domeniul financiar îndeamnă la prudență când vine vorba de sfaturi financiare oferite de ChatGPT, dar oamenii care vând ideile nu sunt descurajați. „Mulți oameni sunt interesați să folosească ChatGPT pentru a câștiga bani”, afirmă Chatha într-un interviu pentru The Washington Post.

O simplă căutare pe YouTube și TikTok a dezvăluit zeci de videoclipuri care oferă oamenilor modalități de a folosi Inteligența Artificială generativă, un software care creează text, videoclipuri și fotografii, pentru a câștiga rapid mii de dolari.

Utilizatorii s-au adunat în jurul unei tendințe numite ”HustleGPT”

Într-un videoclip, Philipe Reis, un influencer cunoscut pe YouTube, a sugerat folosirea Inteligenței Artificiale pentru a crea cărți de povești pentru copii, care ar putea fi vândute cu 10 dolari fiecare. El a cerut ChatGPT să scrie o carte pentru copiii cu vârste cuprinse între 2 și 5 ani, ”în rime și cu creaturi mitologice”.

Povestea a fost centrată în jurul unicornului; pentru imagini, Reis a cerut ChatGPT să ofere instrucțiuni care ar putea fi introduse în AI Image-maker Midjourney, care a creat mai multe fotografii cu unicorni în păduri. Pe Twitter și Discord, utilizatorii s-au adunat în jurul unei tendințe numite ”HustleGPT”, în care oamenii care se consultă cu ChatGPT spun că au un buget modest și întreabă cum să-l transforme în foarte mulți bani, acționând ca o „legătură umană” și urmându-i sfaturile pas cu pas.

Care este scopul real

Experții în antreprenoriat susțin că acest adevărat tsunami de videoclipuri și mesaje pe Twittter are scopul de a atrage abonați, de a genera sponsorizări și de a crea videoclipuri care devin virale, și nu de a oferi sfaturi solide. De altfel, după ce și-a postat videoclipul pe TikTok în care prezintă ChatGPT ca fiind un generator de avere, un influencer a a spus că a primit o ofertă de sponsorizare în valoare de aproximativ 300 dolari per videoclip.

Jayant Padhi, care conduce o agenție de marketing în Bangalore, India, a explicat cum folosește ChatGPT în afacerea sa. El tratează tehnologia ca pe un „co-fondator”, renunțând la idei, dar nu îi cere să creeze idei originale sau să ia decizii. Când a aflat de provocările HustleGPT, a decis să intre în horă.