Vicepreşedintele ANAT, Alin Burcea, a declarat, azi, într-o conferinţă de presă, că ministrul turismului, Elena Udrea, se preocupă doar de imaginea personală şi nu a luat nicio măsură prin care să încurajeze turismul. La rândul său, Elena Udrea, îl acuză pe Burcea de incompetenţă printr-o serie de afirmaţii ironice.

„Noi am venit, începând din februarie, la Ministerul Turismului cu o serie de propuneri, dar, până în prezent, nu s-a luat nicio măsură prin care să se încurajeze agenţiile de turism. Propunerile au fost înaintate şi în februarie, în martie, am fost şi eu să vorbesc cu conducerea ministerului, dar a rămas aşa cum am stabilit, adică nimic”, a spus Alin Burcea, vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), potrivit Mediafax.

Sume prea mari şi promovare ineficientă

Alin Burcea a adăugat că Ministerul Turismului a folosit sume mari pentru promovare necorespunzătoare. „Una este să fii ocupat de imaginea ta, alta este de turism. Am băgat 200.000 de euro în Goran Bregovic ca să vină constănţenii, că turişti nu am avut”, a afirmat Burcea. El a susţinut că, din cele 20.000 de persoane prezente la concertul lui Bregovic, organizat de Paşte pe plajă la Mamaia, 19.200 au fost constănţeni.

Vicepreşedintele ANAT a criticat şi modul în care ministrul Turismului îşi alege persoanele prin intermediul cărora să facă imagine destinaţiilor româneşti. „Este bine că se plimbă cu prinţul de Monaco, dar dacă vin toţi ăştia din Monaco în Deltă, în 3 săptămâni îi lichidăm (principatul Monaco are doar 32.000 de locuitori – n.r.)”, a continuat Burcea.

Prinţul Albert al II-lea de Monaco s-a aflat în România în luna aprilie într-o vizită oficială de două zile, ocazie cu care s-a declarat încântat de Delta Dunării.

Promovarea turismului românesc ar trebui făcută de Organizaţia Naţională pentru Turism

Preşedintele ANAT, Corina Martin, a adăugat, la rândul ei, că ar fi bine ca promovarea turismului românesc să nu se mai facă de câtre Ministerul Turismului, ci de către un organism care ar trebui înfiinţat, respectiv Organizaţia Naţională pentru Turism.

„S-a văzut în ultimii 20 ani cum a reuşit statul să promoveze turismul. În ultimul master plan pentru turism, pentru care s-a plătit o sumă interesantă, se prevedea ca Organizaţia Naţională pentru Turism să fie înfiinţată şi să se ocupe de promovarea României. S-ar putea ca şi acest master plan să nu fie primul, nici ultimul care va rămâne într-un sertar”, a afirmat Corina Martin.

Conducerea ANAT a mai propus eliminarea limitării comisoanelor în cazul tichetelor de vacanţă atât pentru agenţii, cât şi pentru firmele emitente. De asemenea, reprezentanţii asociaţiei au propus ca vânzarea biletelor de tren să se facă şi prin intermediul agenţiilor de turism.

ANAT acuză şi în cazul „turismului fără toalete”

Conducerea ANAT s-a plâns şi de faptul că Ministerul Turismului nu a contribuit cu nimic la campania de identificare a zonelor deficitare din punct de vedere al toaletelor publice. Întrebat ce s-ar putea să se facă pentru a rezolva problema toaletelor, Burcea a raspuns: „Sfătuim turiştii să nu mai bea apă”.

Zonele deficitare din punctul de vedere al toaletelor publice sunt, potrivit unui clasament întocmit de ANAT, Bucureştiul, Braşovul, Prahova, Bucovina, Maramureş, Constanţa şi Tulcea.

UPDATE: Udrea răspunde provocărilor ANAT

După ce Alin Burcea a calificat acţiunile Elenei Udrea ca ineficiente pentru turismul românesc, ministrul turismului a răspuns printr-o serie de  afirmaţii ironice.

Potrivit declaraţiei Elenei Udrea, Alin Burcea nu a reuşit pe perioada mandatului de secretar de stat la Ministerul Turismului să identifice problemele din turism şi nu a avut nicio realizare.

„Mă bucură faptul că i-am dat ocazia d-lui Alin Burcea să identifice câteva dintre problemele turismului românesc, lucru pe care nu a reuşit să îl facă, din păcate, timp de doi ani, cât a fost secretar de stat la Ministerul Turismului. Este dificil să luăm în considerare expertiza sa în dezvoltarea turismului, atâta timp cât tot ce a realizat ca urmare a mandatului pe care l-a avut a fost să îşi construiască un bloc de apartamente în centrul staţiunii Neptun”, spune Elena Udrea.

„Cât priveşte comentariile legate de succesul acţiunilor Ministerului Turismului de Paşte şi de 1 Mai, aceste comentarii arată că dl. Burcea este neinformat. Astfel, statisticile referitoare la numărul de turişti de pe litoral nu aparţin Ministerului Turismului, ci acestea au fost preluate de minister din comunicatele oficiale ale Jandarmeriei, Poliţiei, ANAT şi Asociaţiei de Promovare Turistică Dobrogea-Litoral”, afirmă Udrea.

De asemenea, Elena Udrea susţine că sumele cheltuite pentru evenimentele de Paşte şi de 1 Mai nu se ridică la valoarea vehiculată de reprezentantul ANAT.

Ministrul turismului atacă şi agenţia de turism deţinută de Burcea, Paralela 45, şi îl îndamnă pe acesta să promoveze prin intermediul companiei destinaţii locale.

SURSA: Mediafax