Aproape că nu trece săptămână în care marile reţele de retail alimentar să nu anunţe deschiderea unui nou magazin. Kaufland, de exemplu, deschide, pe 15 octombrie, pe Mihai Bravu, al 76-lea magazin din reţea.
Aceasta este cea de-a cincea deschidere Kaufland din acest an, după Sfântu Gheorghe (19 ianuarie) și Medgidia (26 ianuarie), Bistriţa (16 februarie) şiAlexandria (23 februarie). Magazinele retailerul au în rafturi circa 15.000 de produse, pe o suprafaţă de vânzare cuprinsă între 3.000 și 5.000 mp.
Anul trecut, Kaufland a deschis 12 magazine, în urma unor investiţii de peste 80 mil. euro. Cu afaceri de 1,30 mld. euro în 2011, cu 18% mai mari decît în 2010, Kaufland, parte a grupului german Lidl Schwartz, a devenit primul jucător din comerţul românesc, înaintea Metro Cash&Carry, care se adresează exclusiv clienţilor profesionişti, adică firmelor (în acest sens, magazinele emit legitimaţii de acces pentru clienţi).
Principalii competitori ai Kaufland – care are însă politică de tip discount – sunt Carrefour, Real, Cora şi Auchan.
Retailerii internaționali au deschis peste 70 de magazine, de la începutul acestui an. Perspectivele sunt încurajatoare: piaţa românească de retail – estimată la 16 miliarde de euro – râmâne no.1 în topul creşterilor aşteptate pentru perioada 2010-2020, arată un studiu al Oxford Economics.
Topul celor mai mari retaileri:
Compania Cifra de afaceri 2011 (mil. euro)
Kaufland 1.310
Carrefour 1.184
Metro Cash& Carry 1.059
Selgros 780
Real 627
Sursa: Ministerul de Finanţe