Răzvan Diraţian, directorul general al Avon România & Moldova estimează că, în trei ani, platforma nou-creată va ajunge să aibă o contribuţie de 10% la afacerile Avon în România. Avon Online este activă de aproape o lună şi deja „mii de reprezentanţi şi-au deschis magazine aici”, spune Raluca Kisescu, directorul de marketing al companiei.
Noul model de business reprezintă o schimbare mai ales pentru reprezentanții Avon, care devin, astfel, antreprenori în digital. Cât priveşte clienţii companiei de vânzări directe, aceştia pot comanda produse online, dar le vor fi livrate tot de către reprezentanţii Avon.
„De-a lungul timpului, am înțeles că, oricât de repede ar evolua lumea în care trăim, dorința femeilor rămâne aceeași: să fie frumoase. Se schimbă, însă, modalităţile prin care achiziţionează şi folosesc produsele cosmetice. Noua platformă este o dovadă a modului în care tehnologia se adaptează stilului actual de viaţă, mult mai dinamic, în care totul este la îndemană, în cel mai scurt timp. În jumătate de an vom avea 5.000 de magazine pe platformă”, estimează şeful Avon România & Moldova.
Perspectivele sunt încurajatoare pentru că statisticile comerţului electronic în România n-arată rău deloc: conform datelor GPeC şi Eurostat, aproximativ 1,2 milioane de români recurg la astfel de servicii. Procentul de 34% al cosmeticelor dintre produsele cumpărate online subliniază trendul ascendent al pieței din ultimii ani și potențialul noii platforme de a transforma reprezentanții Avon în antreprenori;
românul prins în statistici cheltuie în medie 133 de lei pe cosmetice cumpărate online.
Pentru 2014, piata autohtonă de e-commerce B2C a fost estimată la 1 miliard miliard de euro.
Avon a intrat în România în 1997 şi a ajuns la o cotă de piață de 30% din segmentul MLM, și peste 15% din întreaga piață a cosmeticelor. Compania îşi vinde produsele prin 140.000 de reprezentanți. Avon România a terminat 2012 cu afaceri de 98 mil. euro, cel mai scăzut nivel de după 2005, pe fondul scăderii apetitului de consum. Profitul net al companiei a scăzut şi el cu peste 35%, până la 8,6 milioane de euro, potrivit datelor de la Mionisterul Finanțelor.
În offline, cam o treime din piața românească de cosmetice – adică circa 200 mil. euro – este reprezentată de companiile de vânzări directe, potrivit datelor Asociaţiei Europene pentru Vânzări Directe.
Pe același segment de piață cu Avon activează și Amway, care aparține gigantului Alticor sau Oriflame, Herbalife, Faberlic, Zepter sau Forever Living Products. Datorită portofoliului de produse (cosmetice, suplimente alimentare, produse de îngrijire personală, de îngrijire a locuinței, vase de gătit, sisteme de tratare a apei, plus o gamă de produse premium constând în parfumuri, lenjerie și bijuterii.), compania intră în competiție și cu Beiersdorf, Procter & Gamble, Henkel sau Unilever , dar și cu magazinele de cosmetice selective.