Declaraţia lui Silaghi a fost făcută în cadrul audierilor de la Parlament. Viziunea ministrului este diferită total de angajamentele luate de autorităţile române în faţa organismelor internaţionale.

Potrivit Memorandumului de înţelegere încheiat între Guvernul României şi Fondul Monetar Internaţional la vizita din perioada 25 ianuarie – 6 februarie, CFR Marfă va finaliza procesul de privatizare până în octombrie, iar TAROM va ieşi pe bursă în luna mai, urmând ca privatizarea să se încheie în iunie 2012.  

“Cred că TAROM ar fi de vândut în totalitate, şi CFR Marfă doar o parte”, a explicat ministrul propus al Transporturilor.

El a primit avizul comisiilor cu 34 de voturi pentru, şase voturi împotrivă şi două abţineri.

La majoritarea întrebărilor punctuale legate de proiectele Ministerului Transporturilor a răspuns Septimiu Buzaşu, care va fi propus secretar de stat în minister, la fel ca Valentin Preda.

Ministrul desemnat al Transporturilor a recunoscut că fostul ministru Anca Boagiu a accelerat absorbţia fondurilor europene în domeniu.

Centura Capitalei

Viitorii secretari de stat au spus că soluţia pentru fludizarea traficului pe Centura Bucureştiului va fi un inel cu profil de autostradă la 20 de kilometri de Bucureşti, care va fi realizat în parteneriat public-privat.

În ceea ce priveşte subvenţiile acordate circulaţiei feroviare, o măsură prin care ar putea stimula circulaţia pe calea ferată ar fi ca subvenţiile să fie date pe călători şi nu pe tren, pentru a fi atraşi călătorii, a spus conducerea desemnată a Transporturilor.

În viitorul mandat, aceasta doreşte să înfiinţeze o unitate specială pentru deszăpezire care să deţină utilaje speciale, achiziţionate cu bani de la Uniunea Europeană.