Retailerii francezi vor fi obligați să notifice clienții atunci când dimensiunea produselor este redusă fără a se reflecta într-o scădere corespunzătoare a prețului. Regula a fost propuse de Ministerul de Finanțe din Franța.
Această măsură este menită să combată fenomenul cunoscut sub numele de „shrinkflație”.
Franța vrea să combată „shrinkflația”
Shrinkflația a devenit o problemă majoră atât pentru consumatori, cât și pentru guverne, pe măsură ce gospodăriile se confruntă cu o putere de cumpărare în scădere din cauza inflației ridicate din ultimii ani.
Începând cu luna iulie, comercianții din Franța vor fi obligați să afișeze timp de două luni informații privind reducerea cantității produselor alimentare și a altor bunuri de consum obișnuite. Un exemplu este detergentul. Sunt vizate și alte produse care conduc la o creștere a prețului unitar, conform declarațiilor Ministerului.
„Shrinkflația este o fraudă, îi punem capăt. Vreau să reconstruiesc încrederea consumatorilor, iar încrederea merge mână în mână cu transparenţa”, a declarat ministrul de Finanţe Bruno Le Maire, într-un comunicat de presă.
Prețurile alimentelor au devenit o problemă politică semnificativă
Prețurile alimentelor au devenit o problemă politică semnificativă în Franța anul trecut, S-a întâmplat pe măsură ce inflația alimentară a atins un record de 16%. Acesta este rezultat al negocierilor anuale privind prețurile între furnizori și comercianții cu amănuntul.
Într-un efort de a răspunde la această situație, guvernul din Franța a adoptat o lege pentru a accelera negocierile pentru acest an. Astfel, s-a urmărit să se exercite presiuni asupra companiilor în vederea limitării creșterii prețurilor.
Carrefour a decis să aplice voluntar avertismente de preț
În septembrie anul trecut, lanțul de supermarketuri Carrefour a decis să aplice voluntar avertismente de preț pentru anumite produse.
Decizia a fost luată cu scopul de a exercita presiune asupra marilor producători de bunuri de larg consum. Un exemplu este Nestle, PepsiCo și Unilever. Această măsură a fost luată înaintea negocierilor anuale privind prețurile.
Carrefour a pus avertismente de prețuri pe produsele care au scăzut în dimensiuni, dar care costă mai mult. Decizia s-a aplicat chiar și după ce prețurile materiilor prime au scăzut, pentru a atrage sprijinul consumatorilor. Astfel, a lansat avertismente de preț pentru produse, de la ciocolată Lindt la ceaiul cu gheață Lipton. A urmărit, astfel să exercite presiuni asupra furnizorilor de bunuri de larg consum Nestle, PepsiCo și Unilever ca să reducă inflația înainte de negocierile anuale.