Schimbare istorică pentru Dacia! Renunță de tot la motoarele clasice. Când va trece la autoturismele verzi

Reprezentanții Grupului Renault au anunțat că Dacia urmează să se electrifice în totalitate. Potrivit acestora, procesul va începe din 2035, respectând, totodată, tendințele mondiale. Așadar, din 2035 mașinile produse la Mioveni nu vor mai avea motoare pe benzină, motorină și GPL, notează zf.ro.

Denis Le Vot, vicepreşedinte executiv în cadrul Grupului Renault, CEO pentru Dacia şi Lada, a declarat că tehnologia există deja, trebuie doar să fie implementată.

„Maşinile vor deveni din ce în ce mai scumpe din cauza noilor reglementări, iar următorul pas va fi trecerea la Euro 7. Când preţul creşte atât de mult, oamenii se gândesc de două ori înainte de a plăti peste 20.000 de euro pentru un automobil, mai ales când te uiţi ce cumpărai cu aceşti bani în urmă cu cinci ani”, a explicat acesta.

Vicepreședintele a mai precizat că decalajul tehnologic dintre modelele produse de Renault și Dacia s-a redus la 4 ani.

„În 2035 toate modelele Dacia vor fi electrice, este un pas pe care îl vom face şi vom electrifica şi uzina de la Mioveni. Dacia nu este front-runner acum pe electric, dar mizează momentan pe motorizările pe GPL. Nu trebuie să uităm că la Mioveni noi producem acum cele mai mari maşini şi putem spune că vom avea acele joburi în România şi peste 100 de ani”, a mai spus vicepreşedinte executiv în cadrul Grupului Renault.

Nicio grabă pentru modelele hibrid

Xavier Martinet, directorul de vânzări și marketing, spune că Dacia nu se grăbește să introducă modele hibrid sau modele plug-in hybrid.

„Întrebarea nu este tehnică, deoarece putem pune acea tehnologie în maşinile noastre, avem această tehnologie (hybrid-n.red.) pe Clio şi Captur şi o putem pune pe Jogger şi Sandero mâine”, a explicat Xavier Martinet.

Ambele maşini folosesc platforma CMF-B, care acceptă motoare hybrid şi PHEV. Reprezentantul Dacia spune, însă, că acestea nu vor ajunge pe modelele de maşini produse la Mioveni pe termen scurt şi mediu din raţiuni de costuri.

„Întrebarea este una economică. Sunt clienţii pregătiţi să plătească 3.000 – 4.000 de euro în plus pentru un hibrid când pot cumpăra versiunea pe benzină sau gaz, care costă cu doar câteva sute de euro mai mult şi care se încadrează în standardele de emisii?”, a continuat el.

Sursă foto: Dreamstime