Toate mașinile trebuie să fie supuse la inspecția tehnică la anumite intervale de timp. O schimbare urmează însă să intre în vigoare, care va duce la costuri suplimentare și un efort în plus pentru proprietarii de vehicule.
Se schimbă regulile în Germania privind inspecția tehnică a mașinii
La fiecare doi ani, în Germania, mașina trebuie să meargă la „doctor” pentru inspecția tehnică principală (HU) la Asociația de Inspecție Tehnică (TÜV). În cadrul acestei inspecții, mașina este supusă la teste. În cazul mașinilor noi, prima inspecție tehnică este necesară după trei ani.
În cazul în care se constată defecte, mașina trebuie să fie reparată. În caz contrar, nu se mai primește un nou autocolant TÜV, iar mașina nu mai este autorizată pentru circulația pe drumurile publice.
O modificare importantă vizează acum înăsprirea regulilor pentru inspecția tehnică generală. Șoferii germani sunt astfel amenințați cu anumite costuri suplimentare, scrie echo24.de.
Anul 2024 rezervă multe schimbări pentru șoferii germani. Această modificare planificată a Regulamentului de autorizare a circulației rutiere (StVZO) ar putea acum să îi înfurie destul de tare pe proprietarii de vehicule.
„O structură ușor de utilizat” este modul în care Ministerul Federal al Transporturilor și Afacerilor Digitale descrie noul proiect al StVZO. La cererea Consiliului Federal, guvernul federal a elaborat o nouă versiune a regulamentului de înmatriculare.
Șoferii ar putea să nu treacă inspecția din cauza presiunii incorecte în pneuri
Modificarea propusă este în prezent examinată de Ministerul Federal al Justiției. Conform scrisorii, așa-numita „buclă a defectelor” urmează să fie eliminată din inspecția tehnică principală. Dar ce este mai exact „bucla de defecte”?
Bucla de defecte permite ca defectele identificate în timpul inspecției principale să fie remediate în aceeași zi. De exemplu, presiunea incorectă a pneurilor sau plăcuțele de frână uzate sunt considerate defecte. În trecut, în astfel de cazuri, inspecția principală era considerată în continuare ca fiind trecută în aceste cazuri. Condiție era ca defectul să fie remediat în aceeași zi. Această reglementare nu se mai aplică însă odată cu noua versiune a StVZO.
În termeni concreți, asta înseamnă că șoferii vor trebui acum să facă o nouă programare pentru o inspecție ulterioară. În funcție de inspectorul TÜV, acest lucru se aplică și în cazul presiunii incorecte a pneurilor.
Costul unei noi verificări este de aproximativ 30 de euro. În plus, inspecția tehnică trebuie repetată în termen de 30 de zile. Pentru proprietarii de vehicule, acest lucru înseamnă, prin urmare, mai multe costuri și un efort suplimentar pentru autocolantul TÜV.