Noul tip de combustibil, numit „uleiuri vegetale hidrotratate” (HVO), provine din uleiuri alimentare uzate și este mai prietenos cu mediul înconjurător. Prima benzinărie care îl oferă se află în Saxonia Inferioară, Germania.
Noul tip de combustibil poate fi găsit în Saxonia Inferioară
Lorenz Kiene, director executiv al Classic Tankstellen, a oferit mai multe informații.
„Fiecare particulă de dioxid de carbon din aer contează și de aceea ar trebui să folosim combustibilii care sunt deja disponibili pentru mixul energetic al viitorului”, a declarat Lorenz Kiene.
Pentru a produce acest carburant, uleiurile alimentare uzate sau reziduurile de grăsime sunt procesate în combustibil lichid folosind hidrogen și energie.
Un litru costă cu aproximativ 2,5 lei în plus față de motorina tradițională. O mașină poate fi alimentata cu noul combustibil ecologic dacă pe capacul rezervorului scrie „XTL”.
Micha Gebhardt, de la Allgemeiner Deutscher Automobil-Club (ADAC), a susținut că noul combustibil are până la 90% mai puține emisii de CO2.
„Avantajul combustibilului HVO100 este clar reducerea emisiilor de CO2. Până la 90% mai puține emisii de CO2 în fiecare model vechi de diesel aprobat pentru acesta este o pârghie pe care altfel nu ai avea-o pentru a conduce într-un mod mai neutru din punct de vedere climatic”, a spus Micha Gebhardt.
Totuși, ecologiștii sunt sceptici.
„Nu cred că biocombustibilul este o soluție bună deoarece, într-o formă sau alta, ardem reziduuri alimentare într-un rezervor”, a spus Lasse van Aken, activist Greenpeace.
De asemenea, va mai dura până când noul tip de carburant va fi disponibil pe scară largă.
Mașinile diesel pot fi conduse într-o manieră mult mai ecologică
Modificarea corespunzătoare a legii a fost publicată marți, 28 mai, în Monitorul Federal de Legi și a intrat în vigoare.
Pentru a produce combustibilul ecologic, uleiurile de gătit uzate sau reziduurile de grăsime sunt procesate în combustibil lichid folosind hidrogen și energie.
Cifra 100 indică 100% puritate. Arderea produce cu până la 90% mai puțin CO 2 „nou” decât motorina fosilă.
„Combustibilul este în mare măsură neutru din punct de vedere climatic. Pentru prima dată, șoferii au o alegere reală la pompă dacă doresc să alimenteze cu combustibili fosili sau într-un mod ecologic. Anterior, ei puteau călători cu CO2 neutru doar cu mașina electrică. Acest lucru se schimbă acum”, dezvăluie dr. Michael Haberland, președintele „Mobil în Germania”.
Din punct de vedere vizual, HVO100 (incolor) diferă de Diesel B7 (gălbui). Un test de miros a arătat că HVO100 miroase mai plăcut decât motorina convențională, mai puțin chimic. Haberland a confirmat pentru Bild:
„Kilometrajul este identic cu motorina fosilă. Nu există nicio renunțare la performanță”.