Jim Farley, directorul general responsabil cu operaţiunile auto de la Ford va conduce producătorul auto american de la 1 octombrie, când se va pensiona actualul director general, Jim Hackett.
Compania s-a confruntat cu dificultăţi în ultimii ani şi este în mijlocul unui plan de restructurare de 11 miliarde de dolari, care implică şi lansarea a 12 modele de automobile electrice şi hibride, până în 2022.
Laude din partea strănepotului lui Henry Ford
În funcţia de director general responsabil cu operaţiunile auto, Jim Farley, în vârstă de 58 de ani, a condus operaţiunile companiei pe pieţele globale şi dezvoltarea produselor. El a fost responsabil cu revizuirea camionetei F-150, cu noul SUV Broncoşi cu SUV-ul electric Mustang Mach-E.
Farley a fost angajat de la Toyota în 2007 de directorul Ford din acea perioadă, Alan Mulally, pentru a conduce operaţiunile de marketing ale producătorului auto american.
Hackett, în vârstă de 65 de ani, care a condus transformarea companiei din 2017, va rămâne consilier al lui Farley până în martie 2021, transmit AP şi Bloomberg.
Preşedintele producătorului auto american, Bill Ford, strănepotul celui care a înfiinţat compania, Henry Ford, l-a lăudat pe Hackett pentru eforturile de modernizare şi reducere a birocraţiei.
Acţiunile Ford au urcat cu 2%
După anunţarea schimbării conducerii, acţiunile Ford au urcat cu 2%, la 6,84 dolari, în predeschiderea şedinţei de tranzacţionare a Bursei de la New York.
Săptămâna trecută, Ford a anunţat că se aşteaptă să raporteze pierderi anuale în 2020, dar dispune de ample lichidităţi pentru a se descurca în acest an, chiar dacă cererea pe plan global va scădea şi mai mult sau dacă pandemia de coronavirus (COVID-19) va duce la mai multe închideri ale fabricilor.
Anunţul Ford vine după ce compania a raportat profit trimestrial, datorită investiţiei Volkswagen AG, care a compensat pierderile cauzate de efectele pandemiei.
Luna trecută, Volkswagen a finalizat investiţia de 2,6 miliarde de dolari la Argo, divizia Ford pentru servicii de mobilitate şi conducere autonomă, care este acum controlată în comun de alianţa celor doi producători auto. Argo este evaluat acum la 7,5 miliarde de dolari.
Profit net de peste un miliard de dolari în trimestrul doi
Ford se aşteaptă acum la un profit înainte de taxe între 500 de milioane şi 1,5 miliarde de dolari în trimestrul trei şi la pierderi în trimestrul patru.
Costurile operaţionale pentru restructurarea pe plan global vor totaliza anul acesta între 700 de milioane şi 1,2 miliarde de dolari, în scădere faţă de 3,2 miliarde de dolari în 2019, a informat grupul american.
De asemenea, Ford a anunţat că are peste 150.000 de rezervări pentru noul Bronco, ce va fi lansat în trimestrul patru.
În trimestrul doi din 2020, Ford a înregistrat un profit net 1,1 miliarde de dolari, sau 0,28 dolari pe acţiune, faţă de un profit de 100 milioane de dolari, sau 0,04 dolari pe acţiune, în urmă cu un an.
Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România.