Uniunea Europeană vrea să introducă noi metode de măsurare a emisiilor de dioxid de carbon pentru mașinile hibride. Decizia vine după ce a ieșit la iveală că actualele teste nu dau rezultate conforme cu realitatea.
Schimbare majoră în ceea ce privește aceste mașini! Decizia venită chiar acum de la Uniunea Europeană
Metodologia de măsurare a emisiilor de dioxid de carbon ar putea fi înăsprită de către Uniunea Europeană, după ce s-a scos la iveală că testele actuale arată un nivel de până la patru ori mai mic decât realitatea, notează Reuters, citând două surse apropiate situației.
Presa internațională mai scrie că nou metodologie luată în considerare de Uniunea Europeană prevede ca unii constructori auto să vândă mai multe vehicule electrice pe baterii pentru a îndeplini țintele de emisii și pentru a evita eventualele amenzi.
Surse apropiate acestui dosar spun că noile teste revizuite ar trebui să intre în vigoare în 2025.
„Factorul de utilitate va fi modificat”, a spus Petr Dolejsi, director de transport sustenabil în cadrul Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), referindu-se la estimarea medie a distanţei parcurse în modul electric de către automobilele hibride. „Începem să colectăm date de la vehicule…este un proces în derulare”, a adăugat Petr Dolejsi.
Se va revizui procedura de testare a vehiculelor la nivel global
În prezent este discutat un amendament la implementarea normelor Euro 6, spune un oficial al Comisiei Europene, care adaugă că amendamentul va revizui procedura de testare a vehiculelor la nivel global, pentru a se stabili factorii de utilitate pe baza datelor privind consumul real. El nu a oferit prea multe detalii în acest sens.
Urmează ca amendamentul să fie discutat la reuniunea din data de 9 februarie a Motor Vehicle Working Group, un organism care regrupează părţile implicate din industria auto, guverne şi asociaţii ale consumatorilor, a mai spus oficialul comunitar.
Modificarea procedurii de testare, pentru a reflecta mai bine emisiile în condiţii reale, coincide cu apelurile ONG-urilor de mediu şi regulatorilor, potrivit cărora automobilele hibride de tip plug-in nu sunt atât de „verzi” pe cât se credea odată şi de aceea aceste automobile nu ar trebui tratate la fel ca şi vehiculele electrice pe baterii.
În mod frecvent, constructorii auto publică rezultatele testelor de poluare la începutul anului. Ulterior sunt publicate şi cifrele oficiale ale Comisiei Europene. Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW şi Renault susţin că şi-au atins ţintele stabilite pentru 2021, graţie unor vânzări record de vehicule electrice.