Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a anunțat joi că a dispus accesul Casei de Pensii la o bază de date cu informații extinse, pentru ca oamenii să nu mai fie nevoiți să își procure singuri diferite adeverințe. În acest mod se intenționează ca cei care apelează la serviciile Casei de Pensii să fie scutiți de drumurile între diverse instituții.
Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM), Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) şi Casa Naţională de Pensii vor avea, din 1 ianuarie, acces direct în REVISAL, baza de date cu toţi angajaţii din România, gestionată de Inspecţia Muncii, a anunţat ministrul Muncii, Violeta Alexandru.
”Astăzi (miercuri, n.r.) am cerut redactarea şi am şi semnat un Ordin pentru ca ANOFM, ANPIS, Casa Naţională de Pensii să aibă, de la 1 ianuarie 2020, acces direct în REVISAL, baza de date cu toţi angajaţii din România gestionată de Inspecţia Muncii”, a scris Violeta Alexandru pe Facebook.
Accesul se face cu parolă
”Nu accept ca o persoană care trebuie să primească, la timp, indemnizaţie, pensie, ajutor de şomaj să meargă personal după diferite adeverinţe sau să aştepte ca o instituţie să îi comunice alteia diferite informaţii”, a adăugat ea.
Toate instituţiile din coordonarea Ministerului Muncii vor lua, pe baza unei parole de acces, datele necesare despre situaţia solicitantului, direct din REVISAL, arată ministrul citat.
ReviSal reprezintă denumirea prescurtată a ”registrului general de evidență a salariaților”, care cuprinde toate contractele individuale de muncă în desfășurare. În această bază de date sunt înregistrate încheierea, modificarea, suspendarea sau încetarea contractelor de muncă.
Obligația revine fiecărui angajator
Toți angajatorii au obligația de a completa Revisal cu ajutorul aplicației informatice distrbuite gratuit de către Inspecția Muncii sau prin intermediul aplicațiilor informatice proprii (care corespund criteriilor prevăzute de lege).
Codul Muncii prevede obligația fiecărui angajator de a înființa un registru general de evidență a salariaților. Începând cu data de 1 ianuarie 2011, carnetul de muncă a fost înlocuit în totalitate de registrul general de evidență a salariaților.