Ghidul ANPC conține toate detaliile referitoare la etichetarea cărnii de pui
Documentul are drept scop explicitarea cadrului legal în vigoare, astfel încât informațiile furnizate pe ambalajul produselor să nu inducă în eroare consumatorul și să ajute producătorul în înțelegerea prevederilor legii cu privire la acest aspect.
„Este un prim pas important pentru această industrie și pentru activitatea operatorilor economici, în general. Este nevoie de câte un ghid pentru fiecare dintre ramurile controlate de către oricare dintre autorități.
Cum și în religie există un decalog al poruncilor, și în activitatea economică trebuie să existe o sumă de reguli obligatorii. Mulțumesc tuturor celor care au făcut posibilă elaborarea acestui document și îl voi considera un exemplu ce trebuie urmat”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.
Ghidul conține toate detaliile referitoare la etichetare, de la mențiunile obligatorii, până la lista ingredientelor sau categoriilor de ingrediente, cantitatea netă, data durabilității minimale, denumire, detalii de informare-caracterizare, țară de origine.
Totodată, sunt luate în calcul diferite tipuri de produse: în stare proaspătă, congelate sau care au suferit modificări mecanice (carne tocată, de exemplu)
În acest mod, operatorii economici angrenați în producerea, importul sau comercializarea cărnii de pasăre și a produselor din carne de pasăre se pot coordona permanent cu prevederile documentului agreat, astfel încât să fie eliminate de pe piață erorile de etichetare, în ceea ce privește această categorie de produse, asigurându-se astfel respectarea legii și, implicit, a drepturilor consumatorilor, a transmis ANPC printr-un comunicat de presă.
Carnea de pui, printre cele mai consumate alimente la nivel mondial
Menționăm faptul că datele înregistrate de Institutului Național de Statistică (INS) arată că un român mănâncă, în medie, 28 de kilograme de carne de pui pe an. Astfel, vedem că este unul din produsele favorite ale românilor.
Așadar, românii mănâncă tot mai multă carne de pui. Din 2015, consumul și producția au crescut anual cu aproape trei procente, arată cifrele înregistrate de Institutului Național de Statistică (INS).
Totodată, cea mai mare parte din consumul de carne de pui se produce în fermele din țară. Într-un hypermarket se vând în fiecare an peste 3.000 de tone de carne de pui. Este cantitatea pe care o consumă un român în 2017, respectiv 25 de kilograme. De atunci, consumul a crescut cu trei kilograme.
Anul trecut s-au consumat în România 500.000 de tone de carne de pasăre
De asemenea, anul trecut s-au consumat în România 500.000 de tone de carne de pasăre. Peste 90 la sută din carne provine din fermele noastre.
Producătorii trimit însă la export părțile cele mai apreciate din pui: pieptul și pulpele dezosate. Numai anul trecut au exportat 150.000 de tone.
Într-un hypermarket din București se vând anual peste trei milioane de aripioare de pui din România.
„Mult mai puțin căutat, sub 10 la sută din volum, vindem pui întreg. Pe zona aceasta de pui crescut cu vegetale, fără antibotice, cocoșel de munte, se observă o creștere foarte mare în vânzări”, a explicat Camelia Popescu, director de comunicare al hypermaketului, potrivit PRO TV.