WhatsApp, populara aplicație deţinută de Meta a agreat să fie mai transparentă cu privire la politica sa de confidenţialitate introdusă în 2021, a declarat luni Comisia Europeană, în urma plângerilor din partea organizaţiilor consumatorilor din Europa, transmite Reuters. Organizaţia Europeană a Consumatorilor (BEUC) şi Reţeaua europeană a autorităţilor de protecţie a consumatorilor au transmis WhatsApp anul trecut că nu a clarificat modificările într-un limbaj simplu şi inteligibil, încălcând legile europene.

Autorităţile naţionale de reglementare ale membrilor UE pot sancţiona companiile pentru nerespectarea legislaţiei. WhatsApp a acceptat acum să explice modificările aduse contractelor utilizatorilor din UE şi modul în care acestea le-ar putea afecta drepturile şi a fost de acord să afişeze vizibil posibilitatea ca utilizatorii să accepte sau să respingă modificările şi să se asigure că utilizatorii pot închide cu uşurinţă notificările pop-up privind actualizările.

Datele personale nu sunt partajate

De asemenea, compania a confirmat că datele personale ale utilizatorilor nu sunt partajate cu terţi sau alte companii Meta, inclusiv Facebook, în scopuri publicitare. ”Consumatorii au dreptul de a înţelege cu ce sunt de acord şi ce presupune această alegere în mod concret, astfel încât să poată decide dacă doresc să continue să folosească platforma”, a declarat comisarul pentru Justiţie, Didier Reynders.

Teste la Facebook

Compania Meta, cea care gestionează platforma Facebook, a anunțat că testează un serviciu de abonament lunar, numit Meta Verified. Meta Platforms a anunțat că testează Meta Verified, un serviciu de abonament lunar care le permite utilizatorilor să-și verifice conturile folosind un ID oficial. În funcție de rezultatul verificării, utilizatorii platformei social-media pot obține o insignă albastră.

Oficialii Meta susțin că astfel îi va ajuta pe creatorii de conținut să își majoreze vizibilitatea și să creeze comunități. Noul abonament, propus atât pentru Facebook,cât și pentru Instagram, va fi lansat progresiv, începând chiar din această săptămână, și include o protecție suplimentară contra uzurpării identității. Costul său lunar a fost stabilit de Meta la 11,99 USD pentru web și 14,99 USD pentru sistemele Apple iOS și Android.

Twitter Blue a fost lansat

Meta Verified a fost lansat în cursul săptămânii trecute în Australia și Noua Zeelandă. Ulterior, gradual, va ajunge și în alte țări. Alte aplicații de socializare, cum ar fi Snapchat sau Telegram, au lansat servicii contra cost în cursul lui 2022 pentru a își asigura o nouă sursă de venit.

Ideea Meta de a oferi servicii cu abonament pentru verificarea identității o urmează pe cea a platformei Twitter, controlată de Elon Musk, care a anunțat luna trecută că Twitter Blue va avea un preț de 11 USD pe lună.