BCR a informat clienții că începând cu luna iunie 2024 va introduce modificări în condițiile contractuale. Din 19 iunie 2024, BCR va ajusta taxele pentru unele comisioane, în conformitate cu noul Contract Cadru pentru Servicii Bancare (CSB). În special, banca va modifica comisionul de administrare aplicabil contului George asociat unui card Standard/Gold/Platinum, în cazul în care clienții nu îndeplinesc noile cerințe impuse de BCR.
În plus, BCR a anunțat introducerea unor noi funcționalități, cum ar fi „Round Up”. Acesta facilitează economisirea prin contul de economii. De asemenea, banca a eliminat cerința unei sume minime de deschidere pentru acest tip de cont, încurajând astfel economisirea și gestionarea eficientă a finanțelor personale.
Facilitățile oferite de noua opțiune Round Up
Cu noua opțiune Round Up (Rotunjire Sume), puteți economisi bani în timp ce efectuați plăți cu cardul. Această funcționalitate permite clienților persoane fizice, cu vârsta de peste 18 ani, care au un cont curent deschis în lei și un cont de economii, să economisească automat la fiecare tranzacție efectuată cu cardul de debit în lei (POS sau e-Commerce/online). Puteți activa această opțiune direct în aplicația George, din opțiunile contului dumneavoastră, stabilind o regulă de rotunjire până la primul multiplu de 5 al sumei achitate cu cardul dumneavoastră.
Simplificat, pentru o tranzacție în valoare de 21 lei, următorul multiplu de 5 al sumei este 25 lei, astfel încât 4 lei vor fi transferați automat în contul dumneavoastră de economii.
BCR oferă variante de economisire a banilor
BCR încurajează economisirea prin următoarele măsuri:
- Nu se mai solicită o sumă minimă de deschidere pentru conturile de economii în lei, euro sau dolari;
- Soldul minim pentru funcționarea contului de economii devine 0 lei, euro sau dolari;
- Contul de economii se va închide automat dacă timp de 6 luni soldul zilnic este 0 și nu sunt înregistrate tranzacții în cont.
În plus, BCR informează că opțiunea de acumulare în depozite la termen nu va mai fi disponibilă la momentul prelungirii automate.
BCR va introduce un comision lunar din 19 iunie
Începând cu data de 19 iunie 2024, BCR va introduce modificări în condițiile contractuale pentru clienții săi. Potrivit noilor reglementări, aproximativ 1 milion de clienți care utilizează contul George vor fi afectați de schimbările anunțate.
Până în prezent, acești clienți beneficiau de avantaje:
- posibilitatea de retrageri gratuite de la orice bancomat din țară sau străinătate
- transferuri în lei în George către orice cont
- plăți instant
- curs de schimb preferențial, fără a plăti comisioane suplimentare.
Începând cu 19 iunie, BCR va introduce un comision lunar de administrare. El este în valoare de 12 lei pentru un card standard, în cazul în care nu sunt îndeplinite anumite condiții. Astfel, clienții pot beneficia de exonerare de la acest comision dacă primesc lunar în cont minim 1000 lei. Sau, dacă efectuează cel puțin o tranzacție fără numerar.
Cine este exclus de la aceste condiții
Noul contract precizează că sunt excluse de la aceste condiții:
- transferurile între conturile proprii deținute la BCR,
- încasările provenite din jocuri de noroc,
- sumele obținute din schimburile valutare prin conturile proprii deținute la BCR
- sumele provenite din diverse evenimente legate de tranzacțiile cu cardul (cum ar fi tranzacții respinse/anulate, refuzuri la plată sau sume încasate în urma returnării produselor achiziționate cu cardul).
În plus, clienții care optează pentru o plată în altă monedă decât cea a cardului emis de bancă vor plăti un comision suplimentar. Comisionul de conversie valutară va crește de la 2% la 2,5% din valoarea tranzacției.
De asemenea, costul pentru emiterea unui card de debit și livrarea acestuia va crește. Taxa actuală de 10 lei va fi majorată la 15 lei începând cu 19 iunie.
Aceste modificări au fost implementate în noul contract Cadru pentru Servicii Bancare (CSB) adoptat de BCR, reflectând ajustările necesare pentru a răspunde cerințelor actuale și pentru a asigura o transparență sporită în relația cu clienții săi.