Schimbare pentru toți posesorii de autovehicule din România! Este informația momentului pentru milioane de români

sofer

SURSA FOTO: Dreamstime

Un proiect legislativ ar putea modifica Codul Rutier și elimina, în anumite condiții, o prevedere care în prezent este sancționată. Șoferii vor putea astfel prin noile reguli să efectueze această manevră fără a avea grija că primesc amendă.

Codul Rutier s-ar putea modifica

Un nou proiect de lege depus la Senat vine cu noi prevederi pentru șoferii din România. Mai exact, acesta va permite depășirea pe linia continuă, dar doar în anumite condiții. Potrivit inițiatorilor, deputați PSD, este vorba despre situații în care respectarea restricției ar periclita sau îngreuna siguranța și fluiditatea traficului.

„O astfel de situație este aceea în care conducătorul autovehiculului întâlnește pe sensul său de mers un obstacol oprit, staționat sau care se deplasează cu o viteză foarte mică, iar pentru depășirea acestui obstacol este necesară încălcarea marcajului continuu simplu sau dublu care delimitează sensul opus, autovehiculul circulând, chiar și parțial, pe sensul opus”, scrie deputatul PSD, Mihai Weber, în expunerea de motive.

Inițiativa legislativă depusă de social-democrați propune ca șoferilor să le fie permisă manevra de depăşire pe linia continuă a „obstacolelor de orice natură oprite, staţionate sau care se deplasează cu o viteză mai mică de 30 km/h”.

Ce se arată inițiatorii în expunerea de motive?

Motivul acestei inițiative, potrivit expunerii de motive a inițiatorilor săi este acela că depășirea pe linie continuă ar fi utilă pentru menținerea fluidității traficului: ocolirea unui copac căzut pe drum, a unui autovehicul avariat și rămas pe carosabil, a unor căruțe sau turme de animale.

Chiar și în aceste condiții, este necesar ca șoferii să aibă o vizibilitate asupra drumului mai mare de 20 de metri, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 metri.

„Iniţiativa propune permiterea şi nesancţionarea manevrei autovehiculelor de depăşire care presupune trecerea peste axa care separă sensurile de circulaţie pentru depăşirea obstacolelor de orice natură, oprite, sancţionate sau care se deplasează cu viteza de maxim 30 km/h – de exemplu: un copac căzut pe drum, un autovehicul avariat care ocupă o parte din carosabil, vehicule cu tracţiune animale, animale, biciclişti – în măsura în care sunt respectate condiţiile necesare pentru asigurarea siguranţei în trafic, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m”, se arată în proiect.