Sezonul rece i-a luat prin surprindere pe drumari, primele ninsori din luna octombrie îngreunând traficul rutier în județele unde stratul de zăpadă a depășit 15 cm. CNADNR a intervenit cu utilaje pentru curățirea carosabilului însă traficul a fost complet dat peste cap.
Vestea proastă este că CNADNR nu este încă pregătită pentru sezonul rece, cel puțin asta susține directorul general al Salrom, Aurel Bucur. El ne-a declarat că există întârzieri în semnarea contractului cu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), iar lucrurile trebuie urgentate, pentru că deja iarna a început.
‘Din păcate, suntem în întârziere de a semna contractul cu CNADNR-ul. Spre surprinderea mea şi, din nefericire, autorităţile române au avut ceva schimbări în cadrul conducerii CNADNR şi, deşi m-am întâlnit de câteva ori în luna august şi în luna septembrie, suntem deja în luna octombrie şi nu avem un contract încheiat. Va avea loc negocierea la bursă pe 7 octombrie, sperăm să încheiem contractul şi să recuperăm timpul pierdut. Deja iarna a început să vină peste noi’, a afirmat Aurel Bucur, în cadrul unei întâlniri cu presa pe care a avut-o la sediul Salinei Praid.
Directorul SALROM şi-a exprimat speranţa că va exista o colaborare bună cu CNADNR, în condiţiile în care a crescut cantitatea de sare solicitată, de la 250 de mii la 400 de mii de tone.
CNADNR vrea să foloseasacă doar sare
‘Avem nişte capacităţi de derulare şi nişte cantităţi pe care nu putem să le depăşim, cu toate eforturile supraomeneşti pe care am vrea să le facem. Totodată, a crescut cererea cantităţii de sare de către CNADNR de la 250 mii de tone la 400 de mii de tone pentru acest sezon, probabil impulsionaţi şi de anunţul meteorologilor că va fi o iarnă foarte grea. Sper să facem faţă. Noi avem peste o sută de mii tone depozitate deja în cele şapte saline ale noastre, dar va trebui să ne mişcăm foarte repede şi sperăm să am tot sprijinul şi toată colaborarea celor de la CNADR’, a spus Aurel Bucur.
Potrivit acestuia, reprezentanții CNADNR vor ca în acest an să înlocuiască nisipul cu sare, de aici venind și creșterea cantității necesare. “Chiar dacă percepția este că Salrom are monopol pe această piață nu este adevărat. Avem competitori mulți. Sunt furnizori care aduc sare din Ucraina, din Polonia, iar în portul Mării Negre ajunge și sare din Egipt și Tunisia. Din fericire pentru noi, nimeni nu poate aduce peste noapte 400 de mii de tone“, a explicat Bucur.
Directorul companiei susține că depozitele Salrom sunt pline și așteaptă autoritățile pentru a încheia contractele de livrare. “Din acest an, primăriile au devenit autorități contracte și sunt nevoite să organizeze licitații pe SEAP, ceea ce îngreunează procedurile”.
Bucur a ținut să precizeze că primele autorități locale care au contract necesarul de sare pentru această iarnă sunt cele din Zalău, care au încheiat contractual încă din iulie (1.700 de tone), iar primul oraș este Onești, care a cumpărat 400 de tone.
În ceea ce privește Capitala României, directorul Salrom a precizat că s-a întâlnit cu primarul Sorin Oprescu, dar până în prezent, nu a început nicio procedura de achiziție. Anul trecut, Primăria Municipiului București a achiziționat 20.000 de tone pentru programul de deszăpezire.
Salrom deține 7 saline, iar producția anuală este de aproximativ 2 milioane de tone. Cea mai mare parte din sarea extrasă de companie este folosită în industria chimică, doar 25-30% fiind pentru drumuri.