Lidl își întărește angajamentul privind alimentația conștientă
Lidl își întărește angajamentul privind alimentația conștientă prin alinierea și mai consecventă a gamei sale de produse la Dieta Alimentară pentru Sănătatea Planetei (PHD) până în 2050. Până în 2030, la nivel internațional, Lidl își propune să crească cu 20% față de 2023 ponderea alimentelor pe bază de plante, incluzând surse de proteine vegetale, cereale integrale, fructe și legume.
Va deveni astfel primul retailer care oferă transparență pentru toate categoriile de produse din sortimentul său, în toate cele 31 de țări în care este prezent. Pentru a realiza acest lucru, Lidl utilizează metodologia WWF, permițând astfel clienților săi să facă alegeri mai conștiente de mediu și mai sănătoase.
Pentru a aborda provocările globale precum schimbările climatice, pierderea biodiversității și afecțiunile medicale influențate de dietă, este necesară transformarea sistemului alimentar global. Recunoscând aceste probleme urgente și asumându-și responsabilitatea, retailerul contribuie la schimbarea sistemului alimentar global prin stabilirea unor obiective ambițioase în întregul său lanț valoric. Astfel, clienții își păstrează libertatea de alegere și pot face mai ușor decizii de cumpărare mai sustenabile.
Cu sprijinul expertizei WWF, Lidl își intensifică eforturile pentru o alimentație conștientă în toate cele 31 de țări în care este prezent. Plus, își transformă planul actual privind proteinele vegetale într-unul mai ambițios și își stabilește obiective ambițioase pentru toate cele trei categorii de alimente incluse în modelul Dieta Alimentară pentru Sănătatea Planetei (PHD).
Alimentația conștientă ca motor al sănătății și protejării mediului
Georgiana Radu, Director Național de Achiziții și Marketing în cadrul Lidl România, explică:
„Pentru a hrăni o populație mondială în creștere într-un mod sănătos și respectând limitele planetei, o transformare a sistemului alimentar global este esențială. Lidl și-a luat deja angajamentul să contribuie la acest obiectiv, în urmă cu mulți ani – pe baza logicii științifice a Dietei Alimentare Pentru Sănătate Planetară.
Alături de WWF, în calitate de partener cu expertiză în acest domeniu, ne dorim să avem un impact și mai mare în viitor și să le oferim clienților noștri o selecție în continuă creștere de alternative sănătoase, mai sustenabile, la cel mai bun raport calitate preț, așa cum obișnuim deja .”
Georgiana Radu, Director Național de Achiziții și Marketing la Lidl România, subliniază necesitatea transformării sistemului alimentar global pentru a hrăni populația în creștere într-un mod sănătos și sustenabil, bazându-se pe știința Dietei Alimentare pentru Sănătatea Planetei. Lidl, cu sprijinul WWF, își propune să extindă oferta de alternative sănătoase și sustenabile.
Mariella Meyer de la WWF Elveția laudă alinierea la această dietă și utilizarea metodologiei lor, văzând-o ca un pas esențial în protejarea biodiversității și încurajând o abordare alimentară mai prietenoasă cu planeta.
Mariella Meyer din cadrul WWF Elveția adaugă: „Suntem bucuroși de alinierea Lidl la Dieta Alimentară Pentru Sănătate Planetară și de utilizarea metodologiei WWF Planet-Based Diets Retailer. Acesta este un pas crucial în transformarea sistemului alimentar, care este motorul numărul unu al pierderii vieții sălbatice și a biodiversității.
Concentrându-se pe mai multe opțiuni bazate pe plante, Lidl prioritizează atât sănătatea oamenilor, cât și cea planetară. Sperăm ca acest lucru să îi inspire și pe alți retaileri să urmeze exemplul și să se concentreze mai mult pe alegerile bazate pe plante în comparație cu cele bazate pe animale.”
Obiective ambițioase pentru sursele de proteine vegetale și cerealele integrale
Obiectivul internațional de a crește proporția produselor pe bază de plante vândute cu 20% până în 2030 (an de referință: 2023) este parte integrantă a strategiei noastre holistice de sustenabilitate și a strategiei privind alimentația conștientă.
Acest obiectiv va fi atins prin intervenții specifice în categoriile de surse de proteine, cereale integrale, fructe și legume. Începând cu anul 2025, retailerul va raporta anual progresele sale, punând aceste date la dispoziția publicului. Retailerul alimentar adoptă metodologia WWF pentru promovarea dietelor conștiente și sănătoase.
- Surse de proteine: Începând cu 2022, Lidl calculează și analizează „distribuția proteinelor”, indicator care măsoară proporția de surse de proteine vegetale în comparație cu sursele de proteine animale din sortimentul său. Lidl România își propune să crească ponderea surselor de proteine vegetale, în raport cu sursele de proteine animale la 15% până în 2030. Acestea includ leguminoase, nuci, semințe și alternative vegane pentru carne, ouă și pește. Începând cu 2025, Lidl România va raporta anual distribuția proteinelor pentru a asigura transparența.
- Cereale integrale: Fibrele alimentare sunt esențiale pentru o viață lungă și sănătoasă[1]. Până în 2030, Lidl România își propune să crească proporția de cereale integrale în produsele sale la 20% (an de referință: 2023). Lidl va oferi, de asemenea, cel puțin o opțiune pe bază de cereale integrale pentru toate categoriile relevante de produse, până în 2030.
- Fructe și legume: Fructele și legumele proaspete sunt o componentă vitală a strategiei pentru o alimentație conștientă din cadrul Lidl. Lidl continuă să ofere clienților o selecție variată de produse proaspete în fiecare zi.
Mai multe informații despre angajamentul Lidl pentru o alimentație conștientă sunt disponibile pe site-ul: https://www.lidl.ro/l/ro/cataloage/politica-lidl-cu-privire-la-o-alimentatie-echilibrata/view/flyer/page/1