Directorii Ford Motor au declarat, în cursul zilei de miercuri, că oamenii nu ar trebui să confunde schimbările actuale cu reducerile de costuri "fără discernământ" de acum ceva timp.
Directorii Ford abordează o schimbare strategică radicală, în timp ce compania anunță o creștere a profiturilor în trimestrul al doilea
La anunțarea rezultatelor financiare ale companiei pentru al doilea trimestru, directorii au refuzat să comenteze direct un raport recent al Bloomberg, potrivit căruia Ovalul Albastru se pregătește să elimine până la 8.000 de locuri de muncă. Dar au recunoscut că reducerile de costuri pe care le semnalează de mult timp sunt în curs de realizare.
„În mod tradițional, industria auto a redus costurile – adesea, fără discernământ – ca efect al scăderii cererii de automobile, ca urmare a încetinirii economice și a schimbărilor în preferințele clienților. Ceea ce întreprindem la Ford este total diferit de acest lucru”, a declarat directorul general Jim Farley analiștilor de pe Wall Street. „Refacem practic fiecare aspect al modului în care am făcut afaceri timp de un secol”.
Ford a raportat un venit de 667 milioane de dolari
Comentariile au fost făcute în contextul în care Ford a raportat un venit net de 667 de milioane de dolari în al doilea trimestru, în creștere cu aproximativ 19% față de cele 561 de milioane de dolari înregistrate în urmă cu un an. Veniturile au crescut de la 26,8 miliarde de dolari la 40,2 miliarde de dolari.
Iar profitul ajustat înainte de dobânzi și impozite s-a mai mult decât triplat față de anul trecut, ajungând la 3,7 miliarde de dolari. Marjele EBIT ajustate au crescut de la 3,9% la 9,3% – trimițând acțiunile companiei în creștere în tranzacțiile după orele de tranzacționare și obținând unele comentarii pozitive din partea analiștilor.
Analistul Adam Jonas de la Morgan Stanley a numit raportul „unul dintre cele mai bune apeluri Ford … de foarte, foarte mult timp”, iar apoi l-a întrebat pe Farley dacă Ford are „prea mulți oameni” – lucru pe care Farley l-a spus anterior.
„Avem absolut prea mulți oameni în anumite locuri. Nu există nicio îndoială în această privință. Și avem competențe care nu mai funcționează. Și avem locuri de muncă care trebuie să se schimbe. Și avem o mulțime de noi declarații de muncă pe care nu le-am avut niciodată înainte”, a spus Farley. „Dar vreau să subliniez că în trecut… am scos, adesea fără discernământ, doar costurile. Nu este ceea ce se întâmplă acum la Ford”.
Unitatea de motoare cu combustie internă va înregistra reduceri de costuri
Unitatea de motoare cu combustie internă a companiei va înregistra reduceri de costuri, a spus el, în virtutea faptului că este principala activitate a Ford în prezent.
„O schimbare strategică radicală generează interes și speculații în mass-media, ceea ce înțelegem”, a adăugat el. „Cu toate acestea, vom comenta acțiunile Ford+ pe care le luăm și modul în care acestea vor consolida compania noastră, după propriul nostru program.”
Ford estimează 11,5 miliarde de dolari pentru EBIT
Între timp, Ford și-a reafirmat estimarea pentru întregul an de 11,5 miliarde de dolari până la 12,5 miliarde de dolari pentru EBIT și un flux de numerar liber ajustat de 5,5 miliarde de dolari până la 6,5 miliarde de dolari. Compania țintește o marjă EBIT ajustată a companiei de 10% și o marjă EBIT de 8% din vehiculele electrice, până în 2026.
De asemenea, compania vizează o producție anuală de vehicule electrice de 600.000 de unități până la sfârșitul anului viitor și de 2 milioane până la sfârșitul anului 2026. Constructorul auto a anunțat săptămâna trecută o serie de strategii de aprovizionare pe care le-a întreprins pentru a consolida capacitatea bateriilor EV și aprovizionarea cu materii prime pentru a susține aceste obiective. Farley a declarat miercuri că firma este pe cale să producă 14.000 de EV-uri la nivel global în această lună – „semnificativ mai mult decât acum câteva luni”.
În America de Nord, Ford a raportat un profit de aproape 3,3 miliarde de dolari. Compania a raportat câștiguri pozitive în America de Sud, Europa și în grupul său de piețe internaționale. Aceasta a înregistrat pierderi în China, unde producția a fost redusă la nivelul întregii industrii în al doilea trimestru din cauza blocajelor COVID-19.
Ford Credit, divizia de finanțare a producătorului auto, a avut un profit înainte de taxe de 939 milioane de dolari în al doilea trimestru.
Executivii au declarat miercuri că, în ciuda unor probleme economice care afectează consumatorii, cererea și prețurile par să reziste – similar cu ceea ce au declarat marți directorii General Motors Co, scrie The Detroit News.